مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره «نان از مزرعه گندم تا سر سفره» در شهریور سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 30 May 2015

حمید عباسی ‌شکوهی در حاشیه جلسه کمیته سیاست‌گذاری این جشنواره هدف از برگزاری آن را ارایه شناخت صحیح به مردم و سایر ذی‌نفعان تهیه و تولید نان در جامعه، ارتقای کیفی تولید نان، اصلاح روش‌های کنترل واحدهای نانوایی و تقدیر از متصدیان نمونه نانوایی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در مقوله تهیه نان دستگاه‌های مختلفی از مرحله کاشت بذر گندم تا رسیدن نان بر سر سفره درگیر و دخیل هستند؛ بنابراین آشنایی با مسائل و مشکلات تولید نان، استانداردهای لازم و موارد مربوط به بهداشت نان، نانوایی و حتی نانوا از جمله محورهای این جشنواره خواهند بود.

شکوهی با اشاره به لزوم رسیدگی مؤثر بر وضعیت بهداشتی واحدهای نانوایی و نیز بهداشت تغذیه مردم بر اهمیت غنی‌سازی گندم در پروسه تولید با هدف رفع مشکلات تغذیه‌ای و تولید نان با ارزش غذایی مطلوب تأکید و اضافه کرد: در این جشنواره سعی خواهیم کرد مسائل مذکور را با استفاده از ابزارهای فرهنگی و اجتماعی به اطلاع مردم و دست‌اندرکاران تهیه و تولید نان برسانیم.

وی اجرای نمایشنامه طنز با موضوع نان و نانوایی، شعر و موسیقی، مسابقه عکس و کاریکاتور و آموزش تهیه نان، کیک و شیرینی برای خانم‌های خانه‌دار در منزل را از برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی درباره وظایف دستگاه‌های مختلف در برپایی هرچه مطلوب‌تر این جشنواره گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند پیشنهادات و موارد قابل طرح و اجرا در برگزاری جشنواره را تهیه و تا هفته آینده ارائه دهند.

شکوهی با بیان این که مرکز صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی به عنوان کمیته سیاستگذاری جشنواره تعیین شده است، افزود: هر یک از دستگاه‌ها باید از هم اکنون نسبت به تهیه و تدوین وظایف و عملکرد خود در ارتباط با جشنواره اقدام کنند.

وی یادآور شد: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل استاندارد آذربایجان‌شرقی، مرکز بهداشت استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه آردسازی و نانوایان، نیروی انتظامی استان و نمایشگاه بین‌المللی تبریز حضور و همکاری دارند.

شکوهی با بیان این که این جشنواره دارای سه لایه کمیته سیاست‌گذاری، کمیته پشتیبانی و کمیته اجرایی است، ابراز امیدواری کرد: با اولین برگزاری این جشنواره در تبریز دبیرخانه دائمی آن تشکیل شود تا مقدمات برگزاری سراسری این جشنواره در سال‌های آتی فراهم آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار