استاندار قزوین با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌ها در روند دریافت هزینه‎های ساخت و ساز مسکن گفت: مسئولان وظیفه دارند با سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان همکاری کنند.
کد خبر: ۴۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 10 May 2017
فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای مسکن استان قزوین که با حضور مسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت: امروز در شرایطی که بخش مسکن به شدت در رکود است برخی از دستگاه‌ها و نهادها در مراحل نخست و قبل از اجرای پروژه هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز و نظارت را دریافت می‌کنند که پرداخت یک باره آن برای بسیاری از افراد ممکن نیست.

وی گفت: در زمانی که صنعت ساختمان با مشکلات فراوان روبه‌رو است مسئولان باید همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام دهند تا رونق اقتصاد در بخش‌های مسکن و صنایع وابسته مشکلات فراوان مواجه است مسئولین باید همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام دهند. 

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین ساز و کار تخصصی به منظور کاهش فشار بر سرمایه‌گذار در شرایط اقتصادی امروز کشور می‌تواند راهگشای مشکلات در حوزه مسکن و راهی برای خروج از رکود موجود باشد.

همتی گفت: توجه به بخش مسکن امروز به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرد و مسئولان باید بیشترین همکاری در مسیر برطرف کردن موانع فعالیت در حوزه مسکن را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر با جدیت در این حوزه در مسیر رفع موانع سرمایه‌گذاری تدبیری اندیشیده شود در آینده نزدیک می‌توان شاهد رونق دوباره این بخش بود.

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر شهرک مهرگان استان قزوین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن شهر تا حد قابل توجهی به پایان رسیده است این در حالی است که نارضایتی‌های موجود در این حوزه بسیار زیاد است.

همتی بیان کرد: مشکلاتی که امروز مردم از آن ناراحتی دارند اغلب مشکلات و درخواست‌های به حقی است و مسئولین وظیفه دارند تا با سرعت بالا برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی از احداث 10 هزار واحد مسکن تا پایان سال جاری در قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد:  تا پایان امسال 3 هزار واحد مسکن در بخش روستایی در قزوین ساخته خواهد شد.

استاندار قزوین افزود: توجه به ویلاسازی در روستاهای استان قزوین نیز با جدیت در حال پیگیری است و به دنبال این هستیم که در مکان‌های غیر کشاورزی فرصتی برای ویلاسازی فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار