مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: روزانه ۳۰۰تن انواع پسماند خشک و تر در مساحتی بالغ بر ۹میلیون متر مربع از سوی پاکبانان در قزوین جمع آوری می شود.
کد خبر: ۴۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 22 May 2017
آرش شایسته نیا اظهار کرد: روزانه قریب به ۳۰۰تن انواع پسماند خشک و تر در مساحتی بالغ بر ۹میلیون متر مربع از سوی پاکبانان جمع آوری و برای دفع به سایت پردازش واقع در مجتمع محمد آباد منتقل می شود که در بعضی از ایام و مناسبت های ویژه و مناسبتی این رقم حتی تا ۳۵۰تن نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به طرح پاکسازی شهر از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی کاندیداها از سطح شهر و معابر عمومی افزود: تمام پاکبانان شهر قزوین که در قالب شرکت های خدماتی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین همکاری می نمایند، پس از شرکت در کارگاههای آموزشی «کارت مهارت سلامت و ایمنی» دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: این دسته از پاکبانان طی ۱۸۰ ساعت در حوزه های بهداشت، ایمنی و محیط زیست از سوی کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و مرکز بهداشت آموزش دیده و در پایان دوره موفق به دریافت کارت مهارت سلامت و ایمنی می شوند.

شایسته نیا با اشاره بر این نکته که در طول سال گذشته هیچ گونه حادثه قابل ملاحظه ای که منجر به آسیب دیدگی کلی و یا جزیی پاکبانان شود، گزارش نشده است؛ افزود: از تمامی شهروندان فهیم تقاضا می شود تا با تفکیک انواع پسماند های تر و خشک خود در مبدا، این دسته از کارگران خدوم را در نظافت محیط شهری خود یاری کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین با اشاره به این نکته که یکی از راههای شیوع بیماری در ماههای گرم سال نشت و جاری شدن شیرابه زباله ها است؛ تاکید کرد: از همشهریان تقاضا می شود تا ضمن استفاده از کیسه های دور ریز زباله های خانگی، آن ها را در ساعت مقرر یعنی همان ۹ شب در مخازن زباله تخلیه کنند.

وی در پایان یادآور شد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و باید با همت و همیاری یکدیگر در پاکیزگی آن تلاش کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار