رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 23 May 2017
علی پرزحمت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان  و افزایش تقاضای مردم برای تامین برخی از کالاها به ویژه مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در این ایام طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان  در استان  اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های بازرسی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت  و اتاق اصناف در این ایام تاکید کرد: این طرح با هدف  صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان  و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف  در ماه مبارک رمضان همرمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  قزوین خاطرنشان کرد: اقلام نظارتی  مورد تاکید در این طرح شامل خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی‌های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی است.

وی با تاکید بر ضرورت  همکاری همه صنوف با بازرسان  در اجرای این طرح اظهار کرد: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا و تداخل صنفی از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح می‌باشد که همه صنوف ملزم به رعایت آن می‌باشند.

پرزحمت خاطرنشان کرد: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همزمان با اجرای طرح  به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و شهروندان می‌توانند  در صورت مشاهده هر گونه  تخلفی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان  جهت رسیدگی  اعلام کنند.

قیمت‌های کالاهای اساسی در قزوین کنترل می‌شود

علی‌اکبر کبیری صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان اظها داشت: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در استان قزوین اجرا می‌شود و در اجرای این طرح بازرسان این نهاد به طور جدی فعالیت خود را در استان آغاز می‌کنند.

وی افزود: این طرح در راستای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت و کیفیت مناسب اجرا می‌شود که کالاهایی همچون مواد لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما، میوه، سبزیجات و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم دراین ایام را شامل می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: این طرح با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و با رویکرد پیشگیری و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تأمین و توزیع به هنگام کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد.

کبیری با بیان اینکه شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان باید از کالاهای مناسب و باکیفیت برخوردار شوند عنوان کرد: تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه با متخلفان در این زینه به شدت برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: رعایت نرخ‌های مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا، تداخل صنفی، از جمله موارد مورد تاکید در اجرای این طرح می باشد که همه صنوف ملزم به رعایت آن هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره 124 این سازمان را از تخلفات صورت گرفته آگاه کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار