مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قزوین خاطرنشان کرد: کشاورزان، روستائیان و عشایر زین پس می‌توانند تنها با ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی با سن ۷۰ سال از مستمری بازنشستگی این صندوق استفاده کنند.
کد خبر: ۴۲۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 23 May 2017
سعید رضایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های قزوین اظهار داشت: اجری این طرح با کاهش 5 سال سابقه بیمه پردازی بار مالی زیادی برای دولت داشته است.

وی افزود: در حال حاضر دولت با پرداخت 4 هزار میلیارد تومان این صندوق را متعهد کرده است تا حداقل بیمه پردازی برای بازنشستگی روستائیان، عشایر و کشاورزان را که در گذشته 15 سال بوده است به 10 سال کاهش دهد.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان قزوین بیان کرد: اجرای این طرح نزدیک به 1 هزار و 500 خانوار تحت پوشش این بیمه در روستاها را بازنشسته خواهد کرد و می‌توانند از این مستمری استفاده کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیمه یکی از ارزان‌ترین بیمه‌های اجتماعی است که خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان را به روستائیان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: روستائیان و کشاورزان برای این که تحت پوشش این بیمه قرار گیرند از حداقل 210 هزار تومان تا 480 هزار تومان بسته به درآمد خود در سطوح درآمدی مختلف عضو این صندوق می‌شوند و تنها 5 درصد از سطوح درآمدی خود را بابت حق بیمه پرداخت می‎کنند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان گفت: به میزان انتخاب سطوح درآمدی روستائیان دولت نیز با پرداخت 10 درصد حق بیمه از این طرح حمایت می‌کند.

رضایی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 32 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

وی همچنین اذعان کرد: با توجه به جوان بودن این صندوق تا کنون هنوز بازنشسته‌ای برای این صندوق وجود نداشته است ولی با اجرای این طرح اولین بازنشستگان بیمه صندوق اجتماعی روستائیان امسال به جمع مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان افزوده می‌شوند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان، عشایر و کشاورزان گفت: در حال حاضر تنها نزدیک به 400 خانوار از این صندوق مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار