رئیس هیئت‌مدیره کانون معلولین توانای استان قزوین گفت: در صورت بستر سازی آموزشی از سوی بهزیستی معلولان قادرند مشاغل فکری و مدیریتی جامعه را احراز کنند.
کد خبر: ۴۲۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 23 May 2017
سیدمحمدموسوی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن باغستان اظهار کرد: کانون معلولین توانا نهادی اجتماعی است و در زمینه های مختلف با وجود توانمندیهای بسیار حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

این کارآفرین نمونه بیان کرد: کاری که در به‌کارگیری معلولان انجام شده در چشم جهانیان و از منظر سازمان ملل متحد کار بی‌نظیری در دنیاست و حرکت‌هایی که در صنعت صورت گرفته پیام‌های مهمی دارد.

وی افزود: ما در کانون با ایجاد اشتغال برای معلولان ارزش اجتماعی ایجاد کرده ایم و حرکت سازمانی ما پیام‌های ارزشمند اجتماعی دارد که در زمینه توسعه پایدار پیش‌گام بوده ایم.

موسوی با بیان اینکه به احترام رشادت‌های جوانانمان در اوایل انقلاب سبک جدیدی از سرمایه‌داری الهی را عملیاتی کردیم تا شعار «نه شرقی نه غربی» را احیا کرده باشیم گفت: در طول تاریخ انقلاب همواره به این شعار ارزشمند در بعد سیاسی توجه شده و ما توانستیم از نظر اقتصادی شعار نه شرقی، نه غربی را محقق کنیم و نشان دهیم یک فرد مسلمان و معتقد به خدا درنظام اقتصادی چگونه باید عمل کرده و سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: اگر در نظام اقتصادی به این شعار توجه و عمل می‌شد امروز شاهد رشد قارچ‌گونه بانک‌ها نبودیم و سرمایه‌گذاری به شکل موفق‌تری محقق می‌شد.

موسوی دو شیوه معمول در سرمایه‌گذاری در دنیا را شیوه کمونیستی و شیوه کاپیتالیستی دانست و افزود: ما گفتیم که می‌خواهیم مدلی از سرمایه‌گذاری ارائه کنیم که نه کمونیستی باشد و نه کاپیتالیستی و در دنیای کنونی نیز تنها راه برون رفت از وضع موجود تغییر روش سرمایه‌داری است زیرا تا وقتی که سرمایه‌ داری تمامیت‌خواه و ظالمانه است مسائل اجتماعی و انسانی حل نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره کانون معلولین توانا تصریح کرد:‌ امروز یک روش سرمایه‌داری ارائه کردیم در حالی که سرمایه‌داران مسلمان همواره در سرمایه‌گذاری خود به روش کاپیتالیسم وارد می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه معلولان به‌دلیل محدودیتِ جسمی باید مشاغل فکری و مدیریتی جامعه را احراز کنند عنوان کرد:‌ در اولین روز سال نو در ژنو پیام حق‌جویی معلولان ایران را به گوش جهانیان رساندم که ما در ایران اثبات کردیم که برای معلولان نه تنها پول و اعانه جمع نمی‌کنیم، بلکه آنها توانمند هستند و در بخش اقتصادی وارد شده‌اند و فعالیت آنها هم در جامعه مؤثر است.

موسوی اظهار کرد: ما به سرمایه‌داری الهی عمل می‌کنیم که معتقد به ارزش‌ها و مبتنی بر برکت است، مگر می‌شود خدا را باور داشت و نسبت به چالش‌های اجتماعی بی اهمیت بود. ما ثابت کردیم همان معلول‌هایی که همواره تاریخ نشان داده باید گدا باشند، اینها توانمند هستند و به سمت تولید و اثرگذاری حرکت می‌کنند و محصول و برند خود را با مدیریت آرمانی عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به توانمندی معلولان در ایجاد اشتغال گفت: معلولان به‌دلیل محدودیتِ جسمی باید مشاغل فکری و مدیریتی جامعه را احراز کنند اما به نظر می رسد بهزیستی بستر آموزشی لازم برای رشد کودکان معلول در راستای احراز این مشاغل را فراهم نکرده است.

موسوی یادآورشد: معلولیت یک محدودیت است اما این افراد توانمندی های بسیاری دارند که با توجه به آن و شکوفا کردن این استعدادها می توانند در جامعه مفید تر واقع شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار