استاد حوزه ارتباطات گفت: هوشمند سازی روابط عمومی ها، مهارت آموزی و مجهز شدن به دانش روز برای تغییر نگرش ارتباطی مهمترین راهکار موفقیت در اطلاع رسانی و تکریم مردم است.
کد خبر: ۴۲۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 24 May 2017
حمید شکری خانقاه روز سه شنبه در جشنواره تجلیل از روابط عمومی های برتر استان که با حضور فریدون همتی استاندار، اکبراسکندر نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشفی مشاور ارشد استاندار، حجت الاسلام امینی مشاور استاندار درامور روحانیون و رضا عسگری فرماندار البرز، در استانداری برگزار شد اظهار داشت: دولتها باید روابط عمومی ها را دریابند و آن را جدی بگیرند تا بتوانند در انتقال پیام خود موفق عمل کنند.

وی افزود: مسئولان روابط عمومی باید بتوانند نادیده ها را ببینند و ناشنیده ها را بشنوند و با تیزهوشی در انتقال اندیشه ها همت کنند.

استاد حوزه ارتباطات بیان کرد: فکر آفرینی، ایجاد امید، شفافیت، هم افزایی، بینش، تفاهم و مشارکت آفرینی از دیگر وظایف روابط عمومی هاست و فعالان این عرصه باید در اعتماد سازی، حرکت آفرینی و عدالت جویی نیز نقش آفرین باشند.

وی اظهارداشت: روابط عمومی پویا حتما اینده پژوه است و فعالان این عرصه نباید منتظر ایجاد تغییر از سوی مدیران باشند بلکه تحول و تغییر را لازم است از خود شروع کنند تا زمینه تحول در امور مهیا شود.

شکری خانقاه گفت: افرادی که آینده ای ندارند همیشه به گذشته می اندیشند و شما در این نهاد باید به فکر این آینده باشید و مهارت پاسخگویی را برای مدیران ایجاد کنید.

هوشمند سازی روابط عمومی ها ضروری است

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی هوشمند سازی روابط عمومی ها با استفاده از ابزار نوین ضروری است و برای تحقق آن نوع نگرش ارتباطی مهم است و با استفاده از مهارت های تخصصی باید آینده دلخواه را رقم بزنید.

این استاد دانشگاه یادآورشد: یک مدیر روابط عمومی باید بتواند آینده را پیش بینی کند و تحلیل درستی از وقایع و رویدادها داشته باشد و توان برنامه ریزی، آینده سازی، پیشگیری از بحران، حل و فصل مسائل، اعتبارسازی و فرهنگ سازی و نظریه پردازی را نیز داشته باشد.

وی اظهارداشت: روابط عمومی ها باید برنامه محور باشند و با جلب اعتماد عمومی زمینه دسترسی مخاطبان را به مدیران دستگاهها فراهم کنند.

روابط عمومی ها باید برای مدیران تصمیم گیری کنند

شکری خانقاه اضافه کرد: مسئولان روابط عموم باید از آنچنان تخصص و مهارتی برخوردارباشند که بتوانند به تصمیم گیری مدیران خود کمک کرده و با دادن اطلاعات به روز زمینه تحلیل و تفسیر و رویکرد درست دستگاه اجرایی را فراهم کنند.

وی بیان کرد: تبادل اطلاعات برای ایجاد آرامش از مهمترین رسالت های روابط عمومی است و با استانداردسازی ارتباط باید فعالان این عرصه نقش موثر خود را بخوبی ایفا کنند.

در این جشنواره قافله باشی به نمایندگی از مدیران روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی ها صدای گویای سازمانها و دستگاهها هستند و باید بدرستی بتوانند از عملکرد دولت دفاع کنند تا موجب ایجاد امید و اعتماد در مردم شوند.

قافله باشی بیان کرد: اشنایی فعالان روابط عمومی ها با شیوه های نوین اطلاع رسانی و دوری از روشهای سنتی می تواند به ارتقاء جایگاه این نهاد و نیز تاثیرگزاری کارها کمک کند.

عضو جدید شورای شهر قزوین اضافه کرد: تغییر نگاه مدیران نسبت به جایگاه و توانایی روابط عمومی ها می تواند در تقویت این گروه موثر باشد.

در ادامه از ۳۰ روابط عمومی برتر دستگاههای اجرایی، نهادها، شرکتها، شهرداری ها و بانکها تجلیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار