معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید ذرت بذری مازاد در کشور برنامه ریزی می شود.
کد خبر: ۴۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 03 June 2015
به گزارش مهر، عباس کشاورز در بازدید از کشت و صنعت مغان تصریح کرد: سال ۹۲ بالغ بر ۲۴ هزار تن ذرت بذری در کشور تولید شده و این در حالی است که مصرف این محصول در همان سال فقط ۱۲ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل مازاد بر نیاز کشاورزان در فروش این محصول با مشکل مواجه شده اند، اضافه کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از زیان به آن ها بخشی از ذرت بذری مازاد را خریداری کند.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در عین حال زمینه نگه داری بهینه مابقی محصول در سردخانه فراهم خواهد شد تا محصول تا آبان و آذر ماه که زمان توزیع ذرت است به شکل مطلوب نگه داری شود.

کشاورز تولید سال گذشته ذرت بذری در کشور را شش هزار تن عنوان و تصریح کرد: عمده این محصول در منطقه مغان تولید می شود بطوریکه سال گذشته از کل تولیدات دو هزار و ۵۰۰ تن در مغان و هزار و ۷۰۰ تن در کشت و صنعت مغان تولید شده است.

وی از جمله سیاست های دولت را حمایت از کشاورزان برشمرد و گفت: به ویژه تولید کنندگان بذر مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

معاون امور زارعت وزیر جهاد کشاورزی مدیریت کشت و صنعت مغان را رو به بهبود دانست و یادآور شد: سال گذشته این مجموعه تولیدات مطلوبی نداشت اما با تلاش های صورت گرفته انتظار می رود امسال تولیدات این مجموعه رشد چشمگیری داشته باشد.

کشاورز با اشاره به رشد ۳۶ درصدی شیر تولیدی در این مجموعه تصریح کرد: محصولات این مجموعه در سال جاری قابل توجه خواهد بود.

این مسئول در عین حال در بازدید جداگانه ای از مرکز تحقیقات کشاورزی مغان تصریح کرد:  تولیدات بذر در این مرکز بی نظیر و جزو نیازهای مهم کشور است.

وی با اشاره به بذر گندم، چغندر و ذرت تولید شده در این مرکز خواستار تداوم تولیدات به ویژه با توجه به نیازهای بخش کشاورزی کشور شد.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: به دلیل بارش های مطلوب انتظار می رود امسال سال پرباری برای محصولات کشاورزی این استان باشد.

کشاورز افزود: با تغییرات قابل توجه در مدیریت حوزه کشاورزی انتظار می رود تولیدات استثنایی در سال جاری از این استان شاهد باشیم.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار