فروش بلیت های نخستین کنسرت سیروان خسروی در شیراز در حالیکه 8 روز به نخستین اجرای آن مانده به حاشیه رفت و سر از بازار سیاه درآورد.
کد خبر: ۴۴۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 29 June 2017

تابناک فارس به نقل از مهر: فروش بلیت های کنسرت سیروان خسروی از صبح چهارشنبه بنا بر آنچه از سوی برگزارکنندگان عنوان کرده اند به واسطه یک آموزشگاه موسیقی و آتلیه ای عکاسی شروع شد و در پی آن برخی متقاضیان به این موضوع اعتراض کردند.

با توجه به اینکه بلیت کنسرت های موسیقی در شیراز معمولا از سایتهای شناخته شده و معتبر اینترنتی و با سابقه انجام می پذیرد فروش مستقیم بلیت به صورت سنتی از نکاتی است که واکنش متقاضیان را در پی داشته و با هجوم به صفحه شخصی این خواننده موسیقی پاپ انتقادهایی به او روا داشته اند.

این درحالیست که تلاش خبرنگار مهر برای تماس با تهیه کنندگان این کنسرت در شیراز منجر به موفقیت نشد و برخی از علاقه مندان سیروان خسروی با وجود انجام رزرو بلیت موفق به خرید نهایی نشده اند.

هجوم به مراکز بلیت فروشی در ساعت‌های اولیه

با توجه به اینکه ارزش بلیت های کنسرت سیروان خسروی نسبت به شهرهای دیگری که این خواننده در آن تور دارد از قیمت پایین تری برخوردار است، اما برخی کاربران با اعلام اینکه تهیه بلیت گروهی نیازمند مراجعه به محل های از پیش تعیین شده است موجب شده علاقه مندان به این اماکن هجوم ببرند و برای خرید بلیت اقدام کنند.

برای نمونه یکی از کاربران خطاب به سیروان خسروی در صفحه او نوشته: «آقای خسروی باکمال احترامی که براتون قائلم، اما واقعن برنامه ریزی بدی داشتین... شیرازیا واقعن منتظر شما بودن... با بسته شدن سایت همه چی بهم ریخت... خیلی ها تو صفی که تهش معلوم نیست منتظرن، خیلیا اسمشونو نوشتن اما نمیدونن چکارن... لطفن اگه میشه فروش اینترنتی را تمدید کنین».

این درحالیست که به گفته یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار مهر قبل از موعد، فروش آزاد داشته اند و از طریق یک آتلیه عکاسی بوده که خیلی زود عنوان شده بلیت های همکف تالار تمام شده است.

این کاربر اضافه می کند: فروش بلیت ها به شکل بازار سیاه ادامه دارد به طوری که در یکی از سایت های فروش که دارای اپلیکیشن هم هست بلیت بخش ویژه به سه برابر قیمت فروخته می شود.

البته هنوز اعلام فروش بلیت سالن ۹۰۰ نفری تالار حافظ در سایت مورد نظر ادامه دارد و ممکن است برای صندلی های بالکن آن جا باقیمانده باشد.

این در حالیست که یکی از علاقه مندان سیروان خسروی در تماس با خبرنگار مهر با اعلام اینکه برای تهیه ۹ قطعه بلیت کنسرت این خواننده پاپ ناچار شده مراجعه حضوری داشته باشد گفت: برای تهیه بلیت گروهی اعلام شده باید به مراکز تعیین شده مراجعه کنیم.

فاطمه زاهدی افزود: در این گرمای بالای ۴۰ درجه شیراز با وجود سایت های فروش اینترنتی که وجود دارد به نظرم کار شایسته ای نیست که مردم را ناچار به مراجعه حضوری برای بلیت کنسرت کنیم.

وی درباره حال و هوای این مرکز فروش بلیت عنوان کرد: قابل تصور نیست که برای تهیه بلیت کنسرت موسیقی جمعیتی این چنینی از ساعت های اولیه پیش فروش حضور داشته باشند. زیرا از دیگر مکان اعلام شده هم خبر دادند آنجا هم خلوت نیست.

در صورت تخلف ۲ تا ۳ سال پرونده کنسرت گذار تعلیق می شود

با این وجود، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیرامون حاشیه های پیش آمده در این موضوع در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: وقتی که این موارد به صورت مکتوب و با استدلال و همراه با سند به ما تحویل داده شود قطعا بدانید که تصمیماتی اتخاذ می شود که حداقل آن توقف ۲ تا ۳ سال پرونده کنسرت گذار تعلیق و اجازه برگزاری به آن داده نمی شود.

مهدی رنجبر  اظهار کرد: موسسه برگزار کننده برای نخستین بار است که می خواهد بلیت های کنسرت سیروان خسروی را از طریق سایت های معروف و شناخته شده انجام نگیرد.

وی در ادامه با این توضیح که به خاطر شناخته بودن خواننده یادشده این موضوع باعث شده که کنسرت گذار از سایت دیگری اقدام به فروش بلیت کند، تصریح کرد: این کار موسسه مذکور بر خلاف مقررات نیست اما اگر احیانا سایت یادشده باز نشد یا بازار سیاه فروخته شود البته چنانچه این تعداد قابل توجه نباشد قابل کنترل کمتر هست.

معاون هنری ارشاد فارس افزود: چنانچه از این ۴هزار نفری که در ۴ نوبت امکان استفاده از این کنسرت را دارند دست کم ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر شکایت داشته باشند قطعا بازرسی ما اقدام می کند و مطمئن باشید که نمی گذاریم این اتفاق ناخوشایند بیافتد و پیگیری می کنیم.

وی درخصوص فروش بلیت در سایت های غیرمرتبط با قیمتی سه برابر ارزش واقعی آن عنوان کرد: این موضوع قابل پیگرد قانونی است و برخورد ما را به دنبال دارد.

خوانندگانی اصرار به فروش بلیت در سایت خودشان دارند

رنجبر درباره سایت هایی که خوانندگان کنسرت‌ها اصرار به فروش بلیت از مسیر آنان را دارند گفت: برخی خوانندگان مانند خسروی یا جهانبخش خواستار این هستند که بلیت کنسرتهایشان از طریق پایگاه شخصی خودشان باشد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس درخصوص نقش یک آتلیه عکاسی در فروش بلیت های کنسرت سیروان خسروی در شیراز تاکید کرد: ممکن است در این بین آتلیه مذکور هم با توجه فروش کم شماری بلیت در این موضوع نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: در خصوص مسایل پیش آمده پیرامون این کنسرت در شیراز باید تهیه کننده و کنسرت گذاران آن پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، تور تابستانی کنسرت سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ که از سه شنبه ۶ تیرماه جاری از شهر چالوس آغاز و در ادامه رامسر و بندرعباس را در بر می گیرد برای نخستین بار روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه جاری در تالار حافظ شیراز برگزار و سپس طی ۳ روز در تبریز به پایان می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار