مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح های گردشگری، ظرفیت مراکز اقامتی استان تا پایان امسال چند برابر می شود.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 02 July 2017
جواد حضرتی شنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای بانکها که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بازدید استاندار محترم از چند بنای تاریخی که نیازمند احیاست برای سرمایه گذاران این بخش انگیزه فراوانی ایجاد کرده تا در این مسیر پیشگام باشند.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذشته ودرتعطیلات عید سعید فطر بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد
در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفت و با حضور گردشگران در استان تمامی فضاهای اقامتی قزوین اشغال شد و هیچ تخت خالی نداشتیم که بیانگر استقبال مردم از اقامت در این استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: تمامی بناها در این تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار گرفت و ۵۶ تور گردشگری در الموت و طارم نیز برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری ضروری است

حضرتی تصریح کرد: باید سرمایه گذاران بخش گردشگری مورد حمایت قرار گیرند و در تغییر کاربری ها تسهیلات لازم ایجاد شود تا شاهد توسعه فضاهای اقامتی در استان باشیم.

وی گفت:درشهرستان بویین زهرا یک مجتمع بین راهی با ۷۵ درصد پیشرفت با ۱۳۰ میلیارد ریال احداث شده که تکمیل آن به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در کنار دریاچه اوان یک مهمانپذیر با ۴ سوئیت به بهره برداری رسیده که در صورت پرداخت یک میلیارد ریال طرح توسعه آن با احداث ۴ سوئیت دیگر اجرا می شود.

وی اظهارداشت: فاز دوم اقامت گاه بوم گردی در زرآباد هم با ۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری درحال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طرح توسعه آن با اختصاص یک میلیارد ریال و ساخت شش اتاق اقامتی دیگر اجرایی می شود.

حضرتی گفت: کاشانه های گردشگری نتوانسته از استقبال خوب گردشگران برخوردار شود اما اقامت گاههای بوم گردی مورد توجه قرار گرفته لذا این طرح ها را در روستاهای مناطق گردشگری توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبار به طرح کمپ گردشگری بوستان فدک هم اظهارداشت: این طرح با ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گزاری با ساخت ۲۴ سوئیت گردشگری نیمه تمام است که در صورت تخصیص ۳ میلیارد ریال و تامین مشکل آب این مجموعه در یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دستور اکید استاندار قزوین برای تامین اعتبارات طرح های گردشگری

درادامه این جلسه استاندار قزوین دستور داد اعتبارات موردنیاز طرحهای گردشگری و تمامی درخواست های وام متقاضیان تا هفته آینده نهایی شده و پرداخت شود.

   

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار