مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف به صورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شود.
کد خبر: ۴۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 03 July 2017
فرزاد خوش اخلاق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه 12 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می شود.

وی با بیان اینکه عملیات خرید گندم از کشاورزان توسط 27 مرکز خرید در استان  انجام می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 200 هزار تن گندم مازاد بر مصرف به صورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شود.

خوش اخلاق عنوان کرد: به منظور تسهیل در امر خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این مراکز خرید در سراسر استان در تمامی ساعات برداشت کمباین‌ها  عملیات خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود 450 دستگاه کمباین مهاجر و بومی عملیات برداشت گندم را از سطح مزارع کشاورزی استان آغاز کرده‌اند. 

خوش اخلاق اضافه کرد: همچنین در راستای جلوگیری از ضایعات ناشی از برداشت گندم توسط کمباینها با هماهنگی اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان 8 اکیپ کنترل ضایعات با استفاده از کارشناسان مجرب عملیات نظارت بر برداشت این محصول را برعهده دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : به منظور جلوگیری از سوء استفاده عوامل واسطه و دلالان از حاصل دسترنج کشاورزان ، یک مرکز خرید در انبار مرکزی محمد آباد واقع در شهرستان بوئین زهرا در نظر گرفته شده که گندم غیر استاندارد ( سن زده و باد خورده ) کشاورزان را خریداری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت محصول گندم رفته که از این میزان 92هزار و 671 هکتار گندم آبی و 48هزار و 934 هکتار گندم دیم است.

خوش اخلاق اعلام کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از  67 هزار و 700 تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار