مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با نظارت دامپزشکی استان یکهزار و ۸۸۷ تن گوشت قرمز سالم طی سه ماهه ابتدایی سال در کشتارگاههای دام قزوین تولید شده است.
کد خبر: ۴۵۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 03 July 2017
سید بهمن نقیبی اظهار کرد: با نظارت بر کشتار ۲۵هزار و ۹۵۱ رأس گوسفند و بز، ۶هزار و ۵۶۴ رأس گاو و ۸۲ قطعه شترمرغ در سه ماهه ابتدای سال جاری، مهر تأیید سلامت بر یکهزار و۸۸۷ تن گوشت قرمز جهت عرضه در بازار مصرف زده شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که کشتارگاه ها بعنوان تنها محل تأیید سلامت لاشه و حذف موارد غیرمصرفی است طی این مدت با حذف و معدوم سازی ۱۳۱ رأس دام غیرقابل مصرف در مجموع ۱۲ هزارو ۱۱۵ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف از زنجیره توزیع و مصرف حذف شد.

نقیبی با اعلام اینکه همه تولیدات کشتارگاههای دام استان مراحل پیش سرد را به مدت ۲۴ ساعت در کشتارگاه طی می نمایند از عموم هم استانیهای محترم خواست با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص بیماری تب کریمه - کنگو از انجام هر نوع کشتار و قربانی دام در خارج از کشتارگاه خودداری کنند.

معدومسازی بیش از ۷ تن فرآورده دامی غیر قابل مصرف در قزوین

وی در ادامه اظهار کرد: در طرح تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی درماه مبارک رمضان با توجه به افزایش میزان تقاضا، طبق روال سنوات گذشته اکیپهای بازرسی افزایش پیدا کرد.

نقیبی بیان کرد: بازرسین بهداشتی این اداره کل از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ۳هزار و ۴۷۸ مورد بازدید از مراکز عرضه سطح استان به عمل آوردند که طی آن، ۷هزار و ۵۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف کشف و مورد معدومسازی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح استان قزوین به اجرا گذاشته شد که بر این اساس یک واحد متخلف پلمپ و یازده واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار