معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴ برابر نیاز مصرف شیر در واحدهای دامی استان تولید می‌شود و به همین سبب باید برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی پسماند این واحدها صورت گیرد.
کد خبر: ۴۵۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 08 July 2017
سید منصور حاج سید جوادی ظهر امروز در جلسه بررسی ساماندهی کود مرغی که با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و روسای اتحادیه مرغداران گوشتی و تخمگذار برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی مناسب و استفاده صحیح از کود مرغی فرآوری شده می‌تواند به عنوان یک ماده با ارزش جهت استفاده در کشاورزی محسوب شود.

وی گفت: در استان قزوین به لحاظ اینکه 4 تا 5 برابر نیاز شهروندان تخم مرغ ، 2 برابر نیاز استان گوشت مرغ و 4برابر نیاز مصرف شیر در واحدهای دامی تولید می‌شود باید برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی پسماند این واحدها صورت گیرد.

حاج سید جوادی بر لزوم اهمیت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در استان در بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: بیشترین تمرکز تولید پسماند حاصل از فعالت‌های بخش طیور استان در شهرستان آبیک است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به استقرار واحدهای بزرگ صنعتی مرغداری در شهرستان ابیک تمامی واحدهای تولیدی آمادگی خود را جهت ساماندهی کود مرغی اعلام و در سال 95 یک واحد صنعتی سالم سازی و بسته بندی کود مرغی به ظرفیت 10 هزار تن در شهرستان راه اندازی شده است.

حاج سیدجوادی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، اتحادیه مرغداران استان آمادگی خود را جهت مشارکت تولید کنندگان در رسیدن به اهداف پیش بینی شده اعلام کردند.

سیدبهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت:  عوامل بیماری و ویروسی در کودهای مرغی وجود دارد که نقل و انتقال غیربهداشتی و استاندارد آنها سبب انتشار این بیماری‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال بهداشتی کود حاصل از مرغداری‌ها ضروری است، افزود: با توجه به اینکه  ویروس به مدت طولانی در کود مرغی ماندگاری بوده  و نقش زیادی در انتشار بیماری‌های طیور دارد بنابراین باید  هماهنگی بیشتری برای ساماندهی کود حاصل از مرغداری‌ها انجام گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار