استاندار قزوین گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده با کمک مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها و ایجاد رونق در بخش تولید، نرخ بیکاری در استان قزوین به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۵۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 09 July 2017
فریدون همتی شنبه شب درجلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهمترین دغدغه ما در استان ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است و در این راستا از همه مدیران خواسته ایم با جدیت در این موضوع مشارکت کنند.

همتی تصریح کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده نرخ بیکاری در بهار امسال به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته که این موضوع بیانگر رونق تولید در استان است.

همتی یادآورشد: برای ارائه بهتر تسهیلات به متقاضیان طرح بهین یاب، باید ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده ها از تجربه سال گذشته هم استفاده کنیم تا ارتباط موثر و بهینه ای میان کارگروه ها و بانک ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: از مدیران بانک های عامل استان درخواست می کنیم برای تسریع در اجرای طرح بهین یاب هماهنیگ لازم را با شعب شهرستانهای خود داشته باشند تا این کار در مناطق هم با سرعت لازم پیش برود.

همتی یادآورشد: دستگاه های خدمات رسان نیز باید استانداری را در جریان فعالیتهای خود قرار دهند تا کارها دچار توقف و وقفه نشود.

استاندار یادآورشد: استان قزوین در سال های اخیر در بخش های اقتصادی دستاوردهای خوبی داشته و برای نمونه توانسته ایم نرخ بیکاری را از 12.7 درصد در اواسط کار دولت یازدهم به کمتر از 11 درصد برسانیم که نتیجه اقدامات دستگاه های اجرایی و بانکهاست.

همتی گفت: میزان وصول مالیات در سال گذشته استان 12 هزار میلیارد ریال بود و در سایر بخش ها از جمله صادرات، تولید شاهد افزایش فعالیتها بودینم که نشان می دهد نشاط لازم به تولید بازگشته است.

استاندار اضافه کرد: در سال جاری نیز باید فرصت را غنیمت دانسته و با عزم جهادی و کار شبانه روزی برای رونق تولید، ایجاد اشتغال و به حرکت درآمدن چرخ های اقتصادی تلاش کنیم تا توسعه استان تسریع شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار