مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت آفت مگس زیتون در سال گذشته کمتر از ۲ درصد بوده که رقم بسیار مناسبی است.
کد خبر: ۴۵۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 09 July 2017
عباس علیخانی صبح امروز در گردهمایی روش‌های مبارزه تلفیقی با آفت مگس زیتون که با حضور کارشناسان فنی  جهاد کشاورزی، شوراها،  دهیاران و باغداران بخش طارم سفلی برگزار شد اظهار داشت: منطقه طارم سفلی با دارا بودن سطحی بیش از 8 هزار هکتار باغ زیتون یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول  در کشور محسوب می‌شود بنابراین کنترل آفت مگس زیتون یکی از ضروریات جهت داشتن محصولی سالم است.

علیخانی با بیان اینکه زیتون یکی از محصولات استراتژیک کشور است و در تولید روغن استفاده می‌شود، ادامه داد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی ملزومات مبارزه با آفت مگس میوه زیتون را به‌صورت یارانه‌دار در اختیار باغداران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت این آفت در سال گذشته کمتر از 2 درصد بوده که رقم بسیار مناسبی است.

مسعود ربانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آمادگی کامل در خصوص آموزش روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت مگس زیتون را دارد و باغداران منطقه هر زمان که بخواهند کارشناسان این آموزش‌ها را در اختیار آنها قرار خواهند داد.

وی گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی  محصول سالم زیتون، حضور فعال و به موقع در امر مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در سال گذشته در سطح 2 هزار و 400 هکتار از باغات بخش طارم سفلی مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شد که این میزان در سال جاری به 4 هزار هکتار خواهد رسید.

کشاورز کلهر بخشدار طارم سفلی نیز در این گردهمایی گفت: آفت مگس زیتون از سال 81 بدلیل واردات و عدم قرنطینه مناسب وارد کشور و منطقه طارم سفلی شد که از آن سال به صورت یک مهمان ناخوانده در باغات زیتون  باعث وارد شدن خسارت به این محصول می‌شود.

کلهر افزود: با توجه به اینکه اکثر روستاهای زیتون خیز طارم سفلی بصورت تک محصولی بوده اگر مبارزه مناسب با این آفت انجام نشود از نظر اقتصادی خسارت جبران ناپذیری به باغداران وارد خواهد شد.

وی به احداث ایستگاه‌های پیش آگاهی زیتون از سوی جهاد کشاورزی در باغات منطقه اشاره کرد و گفت: دهیاران و شوراها باید تعامل مناسب با جهاد کشاورزی در مورد اطلاع یافتن از زمان دقیق شروع مبارزه و انجام روش های پیشنهادی را داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار