گذری بر جاذبه‌های گردشگری سرزمین چهار فصل ایران
پارک جنگلی توسکا چشمه یکی از بکرترین جاذبه طبیعی شرق مازندران بوده که ییلاقی دلنواز با دمای زیرصفر درجه را در تابستان برای گردشگران تجربه می‌کند.
کد خبر: ۴۵۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 09 July 2017
امروزه صنعت توریسم و جذب گردشگر از عوامل موفقیت هر کشور به لحاظ اقتصادی محسوب می‌شود.

تقاضای روزافزون گردشگران برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی و بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی ، باستانی، فرهنگی و مذهبی بسترمناسبی رابرای فراهم ساختن امکانات رفاهی و توسعه گردشگری فراهم آورده است.

در میان یکی از هزاران جاذبه طبیعی  مازندران پهناور در بخش مرکزی شهرستان گلوگاه، توسکا چشمه با روحیه دلنواز و روح افزای خود سمع و بصر هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

توسکا چشمه، دهستانی است از توابع بخش مرکزی گلوگاه که ازجاذبه‌های گردشگری مازندران در مسیر گلوگاه به دامغان و در میان اراضی جنگلی و کوهستانی قرار دارد.


پارک جنگلی توسکا چشمه در 50 کیلومترى جنوب گلوگاه واقع شده و در آنجا طبیعت با همه وجود خودنمایى می‌کند.

این جنگل زیبا با داشتن آب زلال و گوارا و وجود درختان زیبای توسکا به توسکا چشمه نامگذاری شد. در طول ایام بهار و تابستان ماهانه پذیرای بیش از 15 هزار مسافر از داخل و خارج استان است.

توسکا چشمه به دلیل آب فراوان، آب و هوای معتدل تابستانی و اراضی زیبای جنگلی همواره مورد استفاده گردشگران بی‌شماری است که در گرم ‌ترین ماه سال خنک ‌ترین منطقه مازندران است. این منطقه توریستی و دیدنی همه ساله به ویژه در ایام تابستان به صورت شبانه‌روزی میزبان گردشگران و مسافران است.

توسکاچشمه که به دلیل قدمت چشمه، وجود یخچال‌های طبیعی و خنک بودن منطقه و داشتن دمای صفر درجه سانتیگراد در ماه‌های گرم سال توجه گردشگران زیادی را از استان‌های گلستان و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی به خود جلب کرده است امکانات موجود در پارک جنگلی توسکا چشمه شامل پارکینگ، سرویس بهداشتى، نمازخانه، آب آشامیدنی و است.


با گذر از این پارک جنگلی می توانید به ییلاقات و جاده‌هاى جنگلى و کوهستانى برسید. منطقه نمونه گردشگری توسکا چشمه با همه وجود اظهار خودنمایی می‌کند که این پارک در مسیر راه ییلاقات و جاده‌های جنگلی و کوهستانی قرار است.

 چشمه اوان، چشم‌انداز دیدنی روستای نیالا، باریکلا، چشمه محمد بهی و آبخوره به عنوان دیگر نقاط دیدنی و کوهستانی گلوگاه است.


در پایین دست گلوگاه نیز دریای آرام گلوگاه و منطقه جرکلباد با پیشینه هزار سال از نقاطی بوده که گردشگران به این شهرستان از آن دیدن می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار