رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح مبارزه با آفت زنجره مو در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 09 July 2017
علی اکبر متقی فرد عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت آفت زنجره مو که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی استانداری و کارشناسان وزارتخانه در سالن جلسات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استان قزوین بیش از 30 هزار هکتار باغ انگور داریم که قطب این محصول در شهرستان تاکستان بوده که به صورت سنتی و مدرن کشت می‌شود.

متقی فرد عنوان کرد: امسال شاهد وقوع آفت زنجره مو در تاکستان‌های استان هستیم که در گزارش‌ها مشخص شده این آفت طغیان کرده و باید برای مبارزه با آن به سرعت اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: یک گروه کارشناسی از سازمان باغات وزارت جهاد کشاورزی به استان اعزام شده و موضوع را بررسی کردند و باید با اقدام مشترک و راهکار علمی در این موضوع ورود پیدا کنیم تا کارها به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: عمده فعالیت مردم تاکستان دربخش کشاورزی و تولید محصول انگور است و بروز آفت می‌تواند زندگی و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار دهد لذا با کار جمعی و مشارکت خود کشاورزان و حمایت دولت باید بتوانیم بر این بحران غلبه کنیم.

متقی فرد خاطرنشان کرد: با استفاده از همه امکانات موجود و دیدگاه‌های کارشناسی و علمی امیدواریم در فرصت مقرر و کوتاه موجود بتوانیم از گسترش آفت در سایر باغات جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با آفت «زنجره مو» در تاکستان‌های استان نیازمند مشارکت کشاورزان و استفاده از روش‌های علمی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار