مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خبر داد و با اشاره به وضعیت جوی تهران در روز آینده گفت: تهران در روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه)، کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 10 July 2017
احد وظیفه با اشاره به وضعیت جوی کشور طی امروز اظهار کرد: بر اساس بررسی وتحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات شمال سمنان، جنوب گلستان و مناطقی از خراسان شمالی در ساعت بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که رگبار باران در ارتفاعات شمال سمنان و جنوب گلستان شدت بیشتری دارد.
 
وی افزود: بعدازظهر روز سه‌شنبه در شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که بارش در گلستان، ارتفاعات شمال سمنان و مناطقی از خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) با تقویت جریان‌های شمالی، دمای هوا در نوارشمالی به طور محسوسی خنک می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.
 
وظیفه تاکید کرد: طی سه روز آینده به‌ دلیل تقویت جریان‌های مرطوب جنوبی، در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.
 
وی افزود: درسه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در برخی نقاط به‌ویژه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و جنوب تهران پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک رخ خواهد داد.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد هوای تهران در روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) گفت: آسمان تهران در این روز نیمه ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار،رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
وظیفه با مقایسه گرمترین و خنکترین شهرهای کشور گفت: روز آینده بیشینه و کمینه دما در شهر اهواز به عنوان گرمترین شهر بین ۵۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد بود این درحالیست که اردبیل به عنوان خنک‌ترین شهر دمایی بین ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار