مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: با خرید ۲۲ دستگاه دمنده بزرگ با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار زمینه افزایش سرعت عملیات اطفای حریق در مراتع و منابع طبیعی استان فراهم شد.
کد خبر: ۴۵۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 11 July 2017
علی اکبر اسداللهی در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: همه ساله با شروع فصل گرما شاهد وقوع آتش سوزی های متعدد در منابع طبیعی، مراتع و جنگلها هستیم که باید نسبت به پیشگیری از این حوادث اقدام کنیم.

وی افزود: با بی احتیاطی برخی شهروندان و بی توجهی به ثروت های ملی شاهد خسارتهای هنگفتی در این زمینه هستیم که با ارائه آموزش های تخصصی و فرهنگ سازی تلاش کرده ایم با این حوادث مقابله کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآورشد: با شناسایی مناطق بحرانی و آسیب پذیر از حریق تلاش کرده ایم تا تجهیزات لازم برای اطفای حریق هم مهیا شود تا بتوانیم از خسارتها جلوگیری کنیم.

اسداللهی تصریح کرد: برخی مناطق استان شامل: طارم سفلی، بخش مرکزی قزوین، کوهین، الموت غربی، بخش هایی از آبیک در معرض آتش سوزی است که با تشکیل تیم های گشت و برگزاری کلاس های آموزشی برای مقابله با این پدیده اقدام کرده ایم.

خرید دمنده های اطفای حریق

وی بیان کرد: در سال جاری برای سرعت بخشیدن به عملیات اطفای حریق در منابع طبیعی و مراتع نسبت به خرید ۲۲ دستگاه دمنده قوی اقدام کرده ایم که سرعت کار را بسیار افزایش می دهد.

اسداللهی تصریح کرد: برای خرید دستگاههای دمنده ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و تعداد ۱۲ دستگاه آن از امروز در عملیات مانور اطفای حریق وارد شبکه می شود.

وی بیان کرد: این تجهیزات در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت تا در صورت بروز حریق در مراتع بسرعت بتوانند آن را مهار کنند.

مانور عملیات اطفای حریق در قزوین برگزار می شود

اسداللهی گفت:مانورعملیات اطفای حریق با استفاده از دستگاههای جدید دمنده امروز سه شنبه در اراضی اسماعیل آباد برگزار خواهد شد.

حریق در ۶۱.۶ هکتار از منابع طبیعی استان قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بیان کرد: در چهار ماهه امسال با وقوع ۱۷ فقره آتش سوزی در مراتع بیش از  ۶۱ هکتار از اراضی از بین رفت و نیم هکتار از جنگل های دست کاشت در شهرستان آبیک در حریق آسیب دید.

اسداللهی گفت: در سال گذشته نیز با وقوع ۸۰ فقره آتش سوزی بیش از ۴۲۸.۵ هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخت و خسارات زیادی به انفال و منابع خدادادی وارد شد.

وی اضافه کرد:هرچند علت آتش سوزی ها نامعلوم است امابیشتر آنها در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری گردشگران، کشاورزان، موتورسواران، بهره برداران از منابع طبیعی و مراتع است که پس از روشن کردن آتش از خاموش کردن کامل آن خودداری می کنند و یا با انداختن سیگار روشن موجب بروز حریق می شوند که تداوم این بی احتیاطی نگران کننده است.

اسداللهی گفت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و نیز آموزش باید از بروز این حوادث که ثروت های خدادادی را نابود می کند جلوگیری کنیم.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از شهروندان خواست در صیانت از منابع خدادادی مشارکت کنند و در صورت استفاده از این مراکز و روشن کردن آتش نسبت به خاموش کردن آن در موقع ترک محل اقدام کرده و در هنگام بروز هرگونه حریق مراتب را بلافاصله به ماموران این اداره اطلاع دهند و در خاموش کردن حریق ها نیز کمک کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار