رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه یکصد و بیستم اشتغال در میان ۱۹۶ کشور، شایسته ایران نیست.
کد خبر: ۴۵۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 12 July 2017
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به گزارش بانک جهانی درباره وضعیت محیط کسب‌وکار در کشورهای مختلف اظهار کرد: در این گزارش، کشورمان در محیط کسب و کار در میان یکصد و نود کشور جهان در رتبه ۱۲۰ و در بین ۲۵ کشور منطقه‌ای سند چشم‌انداز، در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است که به هیچ عنوان در خور و شایسته نیست.

وی اقدام در راستای تقویت حوزه کسب و کار و حذف موانع پیش روی فعالان اقتصادی را از ملزومات بهبود شرایط کنونی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با عزم جدی و همگانی، راهکارهای جهشی، فوری و جهادی برای دستیابی کشورمان به رتبه نخست در میان کشورهای سند چشم‌انداز اتخاذ کنند.

محمدی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر منابع انسانی، موهبت‌های الهی و شرایط جغرافیایی در موقعیت ممتاز جهانی قرار دارد و  همچنانکه در بخش‌های علمی، هنری، ورزشی، تکنولوژی‌های نوین، دانش هسته‌ای، سایبری، موشکی، المپیادهای مختلف علمی و چندین دستاورد دیگر شاهد جایگاه ممتاز کشورمان بوده‌ایم، در عرصه اقتصادی نیز می‌توانیم به این جایگاه دست یابیم.

وی مسئله اشتغال را از جمله دغدغه‌های جدی مردم و جوانان برشمرد و بیان کرد: امروز سیل متقاضیان اشتغال، به ویژه جوانان و تحصیلکردگان و مشکلات شدید جامعه کارگری و تولیدکنندگان، مبین غفلت از مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت حتمی و فوری است که باید برای آن راهکارهای جدی یافت و بر اساس راهکارها با عزم راسخ حرکت کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار