رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: با مشارکت ۴۰۰ مهندس ناظر بر ساخت و سازهای روستایی استان نظارت جدی می شود.
کد خبر: ۴۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 12 July 2017
عباس وثیق نیا روز سه شنبه در همایش ناظران نظام فنی روستایی که با حضور، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، ناظران و کارشناسان مسکن در ساختمان شماره دو راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: نظارت بر ساخت و سازهای روستایی نقش مهمی در کیفی سازی سکونت گاههای محلی دارد.

وی بیان کرد: با فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش می کنیم با رعایت نکات فنی در ساخت و سازهای روستایی از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری شود.

وثیق نیا تصریح کرد:هرگونه عملیات ساختمانی که درشهرها و روستاها انجام می شود باید تمام کارهای طراحی، محاسبه، اجرا، نظارت، تعمیر و نگهداری توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود.

وثیق نیا گفت: در شرایطی که عمر مفید ساختمانها در ایران کمتر از کشورهای دیگر جهان است باید برای کیفی سازی ساخت و سازها اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: عمر مفید ساختمانها در ایران ۳۰ سال است که باید با نظارت جدی بر نحوه ساخت نسبت به افزایش این عمر مفید اقدام کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهارداشت:اگربتوانیم تنها یک سال عمر مفید ساختمانها را در کشور افزایش دهیم به ازای هر سال از ۴ هزار میلیارد تومان هدر رفت سرمایه ها جلوگیری می شود.

فعالیت ۴۰۰ مهندس ناظر در استان

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ مهندس ناظر بر ساخت و سازهای روستایی نظارت می کنند تا کیفی سازی و مقاوم سازی مسکن روستایی محقق شود.

وثیق نیا اضافه کرد: با تعامل و ارتباط خوب سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن استان زمینه افزایش کیفیت ساخت و سازها فراهم شده است.

در حال حاضر ۹۳۲۲ نفر در سازمان نظام مهندسی استان قزوین عضویت دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار