معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در دست کاوش بودن چند اثر تاریخی استان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 12 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تایناک به نقل از ایسنا، اکبر رضایی ، با اشاره به فعالیت گسترده حوزه باستان شناسی در سطح استان اظهارکرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امسال برنامه بسیار گسترده ای برای انجام کاوشهای باستان شناسی در نقاط مختلف تاریخی استان دارد.
 
وی ادامه داد: عمرت خسرو در قصرشیرین یکی از این آثار تاریخی ارزشمند استان است که تاکنون چند فصل کاوش باستان شناسی در آن صورت گرفته و هم اکنون نیز در این اثر تاریخی مشغول کاوش و بررسی های علمی باستان شناسی هستیم.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تپه آسیاب در شهرستان کرمانشاه نیز یکی از ارزشمندترین تپه های تاریخی استان است که هم اکنون تیم کاوش باستان شناسی مشغول کاوش آن هستند.
 
رضایی تصریح کرد: غار یوان در منطقه میان دربند شهرستان کرمانشاه نیز از دیگر آثار تاریخی ارزشمند استان است که کاوشگران مشغول بررسی های باستان شناسی در آن هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بررسی های باستان شناختی در اطراف سد جامیشان سنقر از دیگر فعالیت های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طول سالجاری است.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: گمانه زنی و کاوش در سراب هرسین را نیز اخیرا به اتمام رسانده و در حال مطالعات نتایج به دست آمده از آن هستیم.
 
رضایی همچنین از در دست اجرا بودن مرمت کاخ ناتمام ساسانی در بیستون خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار