رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق تولید و اشتغال در کشور باید کوچک و چابک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی تسریع شود.
کد خبر: ۴۶۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 16 July 2017
داود محمدی در مراسم تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان نمونه که روز شنبه در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: در عرصه تولید و اقتصاد باید نگاهمان تغییر کند تا بتوانیم با رونق تولید به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی افزود: کلید نجات کشور فعال شدن بخش تولید است و همه باید دست در دست همدیگر برای رونق تولید مشارکت کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حوزه سیاسی، نظامی ودفاعی کشور کارهای خوبی با اتکا به عزم ملی انجام شده اما در اقتصاد همچنان لنگ می زنیم و ضعف داریم که باید نواقص را جبران کنیم.

وی گفت: رسیدن به جایگاه ۱۲۰ در فضای کسب و کار شاید جای تشکر دارد اما نشان می دهد هنوز فاصله زیادی با سایر کشورها داریم که باید با رفع موانع و مشکلات در این مسیر سرعت بیشتری داشته باشیم.  

محمدی بیان کرد: اگر همه باور کنیم که راه نجات کشور توجه به تولید و اشتغال است و برای پیاده شدن برنامه های آن اقدام کنیم می توان امیدوار بود که وضعیت بهتر شود در غیر این صورت باید همچنان با شرایط کنونی بسازیم و هزینه پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: چرا باید تولیدکننده احساس کند مسئولان برایش کاری نمی کنند در حالی که همه وظیفه داریم شرایط تولید را روان کنیم و حامی تولیدکننده باشیم.

محمدی اظهارداشت: باید قوای سه گانه، مردم و مسئولان به یک باور و رویکرد جدی برسند که تولید راه نجات کشور و اشتغال است و در این مسیر همراه ما باشند.

درآمدهای نفتی باید در تولید و نوسازی کارخانه ها هزینه شود

رئیس کمییون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: باید درآمدهای نفتی در نوسازی کارخانه ها و تولید هزینه شود تا کشور پیشرفت کند اما متاسفانه ۹۰ درصد آن در امور جاری هزینه می شود وکارهای اساسی معطل مانده است.

وی اضافه کرد: کوچک شدن دولت در شرایط کنونی ضروری است تا هزینه های اضافی بر دولت تحمیل نشود و در این راه واگذاری امور به بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی کاهش سود تسهیلات بانکی در بخش تولید را ضروری دانست و گفت: باید در مجلس برای کاهش سود بانکی برای تولیدکنندگان و تسهیل در روند سرمایه گذاری اقدام جدی کنیم.

۴۰ درصد مشکلات حوزه مربوط به مدیریت است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات تولید در کشور مربوط به مدیریت است که باید این روند اصلاح شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین: بازنگری در قوانین برای تولیدکننده ضروری است

در ادامه بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار قوانین در کشور به گونه ای است که گاهی رغبت سرمایه گذاری را کاهش می دهد که باید در این زمینه نگاه کارشناسی داشته باشیم و موانع را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد روانی در کشور نداریم و باید نمایندگان مجلس در یک اقدام جدی و هماهنگ برای وضع قوانین روش و روان همت کنند.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ساختار قوانین تولید و سرمایه گذاری باید به روز و تسهیل شود تا بتوانیم زمینه رقابت سازنده با دیگر کشورها را نیزمهیا کنیم تاسرمایه گذار داخلی با انگیزه بیشتری در این مسیر گام بردارد.

طاهرخانی گفت: باید بخش خصوصی واقعی و توانمند مورد تکریم قرار گیرد و محترم شمرده شود اما بوروکراسی اداری ما آنقدر پیچیده و طولانی است که همه را سرگردان و پشیمان می کند که این روند باید اصلاح شود.

به روز کردن قوانین وظیفه مجلس است

رئیس مجمع نمایندگان استان اظهارداشت: مهمترین رسالت مجلس در شرایط کنونی به روز کردن قوانین دست و پاگیر در صنعت و تولید است و با اتکا به اقتصاد مقاومتی باید بتوانیم مشکل اشتغال کشور را حل کنیم.

روح الله بابایی صالح نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت:استان قزوین با داشتن بیش از ۳ هزار واحد صنعتی فعال و بیش از ۱۸۹ معدن در تولید مواد صنعتی و معدنی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و می تواند نقش ملی در تامین نیازهای کشور ایفا کند.

وی بیان کرد: در مجلس آمادگی کامل داریم در زمینه وضع قوانین بخش تولید و سرمایه گذاری با استفاده ازدیدگاه صاحب نظران حمایت لازم را انجام دهیم که در این راستا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان انتظار داریم در کنار طرح مشکلات، راهکارهای عملی را نیز به مجلس ارائه کنند تا آن را پیگیری کنیم.

در این مراسم از ۵۱ واحد و تولید کننده نمونه استان قزوین در بخش های صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار