استاندار قزوین گفت: مدیریت بحران حوزه حساس، مهم و اثرگذاری است که هیچ گونه غفلت و کوتاهی در آن راهی ندارد.
کد خبر: ۴۶۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 16 July 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،فریدون همتی درجلسه مانور دور میزی زلزله که با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز شنبه برگزار شد اظهار داشت: داشتن آمادگی برای مدیریت و مقابله با هرگونه بحران در استان ضروری است و در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها در زمان حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در مرحله اول باید پیشگیری را جدی بگیریم و تمام اقدامات، آمادگی و وظایف محوله را در بخش های مختلف درمان، اسکان، تغذیه، امنیت به درستی انجام شود.

استاندار قزوین باتاکید برضرورت توجه به پیشگیری یادآورشد: مدیران باید آمادگی و دغدغه لازم را در این خصوص داشته باشند و آموزشهای عمومی درخصوص نحوه به کارگیری امکانات و شیوه مشارکت های مردم در مواقع بحرانی را جدی بگیرند.

وی گفت: در استان قزوین به بانک اطلاعاتی کاملی از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و نحوه و چگونگی استقرار این امکانات در مناطق و نواحی مختلف جغرافیایی نیاز داریم تا در زمان لازم این حوادث به گونه ای سازماندهی شود که بتوان در کوتاه ترین زمان به نقطه مورد نظر و مطلوب برسیم.

استاندار تاکید کرد: در مدیریت بحران باید بسیار جدی باشیم و جای هیچگونه غفلت و کوتاهی در این زمینه نیست.

وی تصریح کرد: باید قابلیت مدیریت بحران را داشته باشیم و در همین راستا لازم است  فرمانداران و بخشداران به حضور و سکونت مدیران خود در مناطق نظارت کافی داشته باشند.

همتی با بیان اینکه ارزیابی از میزان آمادگی دستگاه ها در ساعات و روزهای مختلف انجام خواهد شد گفت: استفاده از تکنولوژی، دانش و تجهیزات نوین در زمینه مقابله با بحران امری حیاتی است و حضور به موقع و داشتن سرعت عمل از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شودد.

استاندار در ادامه به جایگاه رسانه‌ها در اطلاع ‌رسانی در مدیریت بحران اشاره وگفت: رسانه های جمعی بویژه صداوسیما در زمان بحران نقش بزرگی دارند که لازم است بااطلاع رسانی درست و دقیق، آرامش و امنیت روانی مردم را در مواقع بحران حفظ کنیم.

همتی افزود: به مدیرانی که به هر دلیلی نتوانستند در این مانور شرکت کنند باید تذکر داده شود زیرا هر چقدر آمادگی لازم را داشته باشیم از هزینه ها و خسارت ها کاهش خواهد یافت و برای حقق این هدف لازم است مدیران به شکل ۲۴ ساعته آمادگی لازم را حفظ کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار