مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۰ درصد طلاق ها و ۴۶ درصد سرقتها ناشی از اعتیاد است و ۶۰ درصد زندانیان نیز مربوط به مواد مخدر است.
کد خبر: ۴۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 16 July 2017
علیرضا وارثی شنبه شب درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان درمجتمع توان بخشی نگهداری افراد کم توان ذهنی عاطفه گفت: دولت در مسیر گسترش برنامه های شاد محور و با نشاط در جامعه برنامه هایی را برای بهزیستی تعریف کرده که برای اجرای آن هماهنگی لازم در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۱۹ آسیب اجتماعی دربهزیستی موردتوجه قرار گرفته که مهمترین آنها ساماندهی زنان خیابانی، کودکان و دختران فراری، طلاق، فقر، حاشیه نشینی و توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وارثی تصریح کرد: در آسیب ها سه قطب موثر شامل دولت، جامعه و نهادهای خصوصی و رسانه هانقش آفرین هستند که باید مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم نگرش جامعه را با فرهنگ سازی تغییر دهیم.

وی گفت: همه برنامه ها باید بر محور خانواده تنظیم شود و این کار نیازمند همکاری رسانه هاست واگر خانواده از برنامه ها حذف شود به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند نقشه راه هستیم تا در کنار برنامه ریزی مدون به نتیجه برسیم که در این راه پنج آسیب مهم در اولویت برنامه ها قرار دارد که اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و فقر از مهمترین آسیب هایی است که در اولویت فعالیتهای بهزیستی قرار گرفته است.

۵۰ درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است

وارثی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد ۵۰ درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است و در ۴۶ درصد سرقتها نیز اعتیاد نقش دارد و ۶۰ درصد زندانیان نیز معتادان هستند لذا مبارزه با این پدیده باید در صدر برنامه ها باشد.

افتتاح ۵۶ طرح در هفته بهزیستی در استان

مدیرکل بهزیستی استان یادآورشد: توسعه مراکز نگهداری و حمایتی، توسعه اشتغال با رشد ۱۰۶ درصدی، افزایش دسترسی افراد در معرض آسیب در آبیک، اقبالیه، الوند و محمدیه، از جمله برنامه های امسال است.

وارثی گفت: امسال تعداد ۵۶ مورد فعالیت و طرح جدید در بهزیستی استان افتتاح می شود که ۲۴ طرح در قزوین، شش مورد در تاکستان، ۳ مورد در بویین زهرا، ۱۱ طرح در البرز، ۸ طرح در آوج، ۴ پروژه در آبیک از جمله آنهاست.

وی بیان کرد:دادگاه درمان مدار، مرکز اقامتی معتادان زن، خانه مهر، خانه امن برای زنان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی در البرز و تاکستان، اورژانس اجتماعی در شهرهای اقبالیه، محمدیه، آبیک، الوند در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد که برای این طرحها ۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

ماهانه یک هزار نفر مراجعه کننده برای دریافت خدمات بهزیستی

وارثی اظهارداشت: ماهانه به طور متوسط یک هزار نفر برای دریافت خدمات بهزیستی به این اداره مراجعه می کنند وسالانه ۴۰ تا ۵۰ ضایعه نخاعی از کشاورزان داریم که از خدمات توانبخشی بهزیستی برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: در اعتبارات ملی سال گذشته ۱۸.۵ درصد و اعتبارات جاری ۴۰ درصد رشد داشته ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار