معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر در نوبت پذیرش مسئولیت فرزند خواندگی هستند و سال گذشته ۲۰ کودک به خانواده های دارای شرایط فاقد فرزند در قزوین سپرده شد.
کد خبر: ۴۶۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 16 July 2017
بهاره رحمانی شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در مجتمع توانبخشی نگهداری افراد کم توان ذهنی عاطفه برگزار شد اظهارداشت: با فعالیت دفاتر شبه خانواده، توانمند سازی خانواده و زنان، امور کودکان، فوریت ها و آسیب ها زمینه خدمت رسانی به گروههای هدف فراهم شده است.

رحمانی تصریح کرد:در ۷ مرکز شبه خانواده تعداد ۱۰۰ کودک تحت پوشش است و ۱۸۰ کودک هم درطرح حمایت کودکان امداد بگیر شرکت دارند و به ازای هر کودک ۲۷۰ هزار تومان برای نگهداری پرداخت می شود تا نگهداری از این کودکان در خانواده ها ممکن شود.

۲۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: برای فرزند خواندگی خانواده های زیادی مراجعه می کنند که تشکیل پرونده داده شده و پس از بررسی صلاحیت افراد این کار صورت می گیرد که در سال گذشته ۲۰ کودک به خانواده های متقاضی فاقد فرزند سپرده شد.

وی اضافه کرد: این کودکان از نوزاد تا ۱۶ ساله قابل واگذاری به خانواده ها هستند که در حال حاضر ۴۰۰ نفر در نوبت پذیرش مسئولیت فرزند خواندگی هستند.

رحمانی بیان کرد: دفتر توانمندسازی زنان و خانواده ها نیز برای توانمند شدن افراد اقدام می کنیم که آموزش مهارت های زندگی و شغلی در اولویت قرار دارد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۲۳۰۴ پرونده زنان سرپرست خانوار که مستمری می گیرند و ۸۰۰ خانوار هم از سایر خدمات برخوردارند که افزایش ۳.۶ برابری مستمری سرپرستان زن در سال جاری گامی در مسیر بهبود خدمات این گروه است که میزان مستمری از ۹۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

۱۰۳۷ بیمه شده در بهزیستی

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: ۱۰۳۷ خانوار شهری تحت پوشش بیمه بهزیستی قرار دارند و ۳۷۸ خانوار روستایی و عشایری هم تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: سالانه بایستی ۱۰ درصد مددجویان از دایره پوشش بهزسیتی خارج شوند که این کار نیز در حال پیگیری است.

رحمانی گفت: یکی از طرح ها گروههای همیار برای اشتغال است و زنانی که آموزش دیده اند در این طرح مشارکت می کنند که برای هر گروه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده می شود.
 
وی اضافه کرد: در استان هشت کلینیک مددکاری فعال شده و ۱۱۴ مهد کودک شهری و روستایی دایر شده که یک وعده غذای گرم هم در روستاها داده می شود.

رحمانی اظهارداشت: در این طرح ۱۶۵۷ کودک تحت پوشش مهد کودک ها قرار دارند که ۴۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه می شود.

فعالیت سه مرکز اورژانس اجتماعی در استان

وی بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای قزوین، تاکستان و بویین زهرا فعال شده و شهروندان با تماس شماره ۱۲۳ می توانند از خدمات مشاوره ای این مراکز استفاده کنند.

رحمانی اضافه کرد: ۴ تیم کاهش طلاق داریم و با راه اندازی مرکز بازپروری زنان اسیب دیده خدمات سرپایی و نگهداری به افراد داده می شود.

وی گفت: با مرکز اورژانس اجتماعی در سه ماهه امسال ۱۷۲۵ مورد تماس گرفته شد که ۵۰ درصد آنها کودک آزاری بوده است.

بررسی ۱۶۰۸ پرونده طلاق در بهزیستی

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین یادآورشد:ازدستگاه قضایی تعداد ۱۶۰۸ مورد پرونده طلاق به بهزیستی ارجاع شد که با کمک مشاوران ۲۰ درصد آنها منجر به سازش شد.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر از خدمات آموزشی بهزیستی استان برخوردار شده اند و مشاوران ما توانسته اند از ۴۹۳ آسیب اجتماعی جلوگیری کنند.

رحمانی تصریح کرد: ۵۰ درصد کودکان خیابانی در استان اتباع بیگانه هستند و سال گذشته تعداد ۲۸ کودک خیابانی در مراکز بهزیستی نگهداری شدند و با راه اندازی مرکز نگهداری ظرفیت پذیرش مجموعا ۱۸۱ کودک خیابانی را داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار