به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات با مدیران بهزیستی قزوین دیدار کردند.
کد خبر: ۴۶۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 17 July 2017
مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی، اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با مدیرکل، معاونان و مدیران بهزیستی قزوین دیدار کردند.

در این دیدار حاضران بر لزوم تعامل میان دو مجموعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر یک از طرفین برای تقویت موضوعات مشترک تأکید کردند.

برگزاری دوره آموزشی ویژه دبیران اجتماعی رسانه‌ها

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی قزوین در این نشست اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای دبیران اجتماعی رسانه‌های استان در بهزیستی به منظور آشنایی بیشتر آنان با مسائل اجتماعی و حوزه فعالیت این مجموعه در دستور کار اداره‌کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه بهزیستی بیش از ۱۵۰ خدمت ارائه می‌کند و ۵۲ وظیفه تخصصی دارد، گفت: حدود ۳۰ مرکز زیر نظر این اداره‌کل فعالیت می‌کنند و در مجموع این اداره کل یک‌هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرده است؛ بی‌آنکه ریالی از دولت دریافت کند که این، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و شرکت فیروز وابسته به کانون معلولین توانا نمونه برجسته آن است.

وارثی اضافه کرد: بدهی این اداره‌کل در سال جاری به صفر رسیده و توانسته است با اعتیاد هم مقابله داشته باشد؛ ضمن اینکه در سال جاری ۳۵ نفر را از خودکشی بازداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ادعا داریم تخصصی‌ترین نهاد سلامت اجتماعی هستیم، ادامه داد: جامعه هدف این نهاد گسترده است و معلولان به عنوان یک نمونه از جامعه هدف بهزیستی با مشکلات متعددی از جمله مناسب‌سازی نشدن اماکن روبه‌رو هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: ادعا نمی‌کنیم که همه مسائل را به بهترین شکل انجام می‌دهیم؛ اما ادعا داریم که در این زمینه، تخصصی‌ترین نهاد هستیم.

وارثی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در انعکاس فعالیت بهزیستی کمک بزرگی کنند و در فرهنگسازی مؤثر باشند.

اهمیت آموزش مفاهیم کلیدی بهزیستی برای خبرنگاران

محمدکریم کاظم‌پور، رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: بهزیستی نهادی برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیری است که در دسترسی برای پیگیری حقوق خود با مشکلات بیشتری نسبت به دیگر افراد جامعه روبه‌رو هستند و از آنجا که رسالت رسانه‌ها برجسته کردن مسائل و پیگیری حقوق افراد است، از این نظر تعامل میان مجموعه خانه مطبوعات و رسانه با بهزیستی اهمیت قابل توجهی دارد.

کاظم‌پور افزود: با توجه به گستردگی عرصه‌هایی که رسانه و بهزیستی در آن امکان تعامل سازنده با یکدیگر دارند، تقویت روابط میان دو مجموعه لازم است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش مفاهیم کلیدی بهزیستی برای خبرنگاران بیان کرد: امضای تفاهم‌نامه با بهزیستی در این زمینه‌ها می‌تواند مفید باشد؛ زیرا بهزیستی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که تنها کمی از آن‌ها به اطلاع جامعه می‌رسد و خانه مطبوعات آمده است تا در این مسیر مؤثر باشد.

تربیت خبرنگاران تخصصی برای حل مشکلات

بهنام محمودی، بازرس خانه مطبوعات استان هم در سخنرانی با تأکید بر اهمیت شناخت خبرنگاران از حوزه‌ها بیان کرد: سازمان بهزیستی متعلق به کف جامعه و بهترین دماسنج برای ارزیابی وضعیت واقعی آن است؛ بنابراین شناخت آن یاریگر خبرنگاران در انجام فعالیت‌های تخصصی خواهد بود.

محمودی افزود: باید روزنامه‌نگار تخصصی پرورش داده شود زیرا در زمینه روزنامه‌نگاری تخصصی در رسانه‌های استان ضعف داریم.

وی ادامه داد: امروز خبرنگاران ما در صورت داشتن نگاه تخصصی بهتر می‌توانند به حل مشکلات کمک کنند.

رسانه، بازوی آموزشی بهزیستی باشد

رمضانی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی قزوین هم بیان کرد: بهزیستی گرچه به عنوان متولی آسیب‌های اجتماعی شناخته شده، اما حجم خدمات آن چنان زیاد و متنوع است که می‌طلبد رسانه به عنوان بازوی حمایتی این نهاد، نه تنها در اطلاع‌رسانی بلکه در آموزش جامعه فعالیت کند.

هماهنگی برای بازدید اصحاب رسانه از مراکز بهزیستی

سمانه نیکپور، مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی قزوین هم در این نشست گفت: به منظور برگزاری برنامه‌های بازدید خبرنگاران از مراکز قابل بازدید زیر نظر بهزیستی آمادگی لازم برای هماهنگی امور را داریم.

وی افزود: موضوع آموزش خبرنگاران این حوزه دارای اهمیت فراوانی است و در صورت هماهنگی دوسویه، قابلیت اجرا دارد.

در این جلسه اعضای هیئت‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان به بیان مطالبی درباره نحوه تعامل میان این نهاد با اداره‌کل تأمین اجتماعی پرداختند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار