مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: پوشش ۹۵ درصد جامعه ما مناسب و اسلامی است و تنها ۵ درصد پوششی مغایر شئونات اسلامی دارند و آن را رعایت نمی کنند.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 17 July 2017
اعضای قدیم و جدید شورای اسلامی شهر و بانوان نخبه استان روز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین دغدغه های خود را مطرح کردند.

در این جلسه مریم بیدخام گفت: حفظ حجاب زیبنده زن ایرانی است اما نمی‌توان لزوم رعایت عفاف و حجاب را از سوی مردان نفی کرد چرا که این امر باید از سوی زنان و مردان رعایت شود.

وی بیان کرد: در هفته عفاف و حجاب چرا نباید جلسه‌ای برای مردان برگزار ‌شود و عمده برنامه‌های این هفته ویژه بانوان باشد در حالی که عفاف و حجاب موضوعی است که باید از خانواده شکل گیرد و بانوان به موازات تربیت دختران در کنارش، پسران را هم در این مسیر تربیت کنند.

بیدخام یادآورشد: تلاش‌جدی در زمینه ترویج عفاف و حجاب انجام شده و در حال حاضر از بین ۴۰ میلیون بانو که ۲۵ درصد آن‌ها در سن رشد هستند، ۹۵ درصد بانوان محجبه و پنج درصد حجاب مغایر با شئونات اسلامی دارند.

وی بیان کرد: رعایت عفاف و حجاب موجب تقویت ارکان خانواده شده و از نظر اجتماعی امنیت افراد را در فضای بیرون از خانه و محیط کار و فعالیت اجتماعی فراهم می‌ کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین اظهارداشت: بانوان در عرصه‌های پیش از انقلاب و پس از انقلاب حضور فعال داشته و در دولت یازدهم با توجه به ظرفیت‌های این قشر، فعالیت بانوان بسیار چشمگیر بوده و بی‌توجهی به ظرفیت بانوان در واقع نادیده گرفتن نیمی از جامعه است.

بیدخام گفت: ۶۰ درصد جمعیت دانشگاهی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند واگر این گروه در تمام عرصه‌های جامعه مشارکت کنند سلامت اجتماعی کشور تضمین می شود.

سایت بانوان رونمایی می شود

وی اضافه کرد: برای فرهنگ ‌سازی در استفاده از پوشش اسلامی ایرانی، نمایشگاه مد و لباس در استان قزوین برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و این امر اشتیاق بانوان را در استفاده از پوشش اسلامی ایرانی بیشتر می کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین افزود: امروز سایت بانوان توانمند استان قزوین که  با همکاری شهرداری قزوین در زمینه نرم ‌افزاری و سخت‌افزاری طراحی شده توسط استاندار رونمایی می شود و افرادی که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، صنایع دستی توانمند هستند، می‌توانند با ثبت ‌نام  در این سایت مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار