استاندار قزوین گفت: بانوان توانمندی و شایستگی پذیرش مسئولیت های مدیریتی را دارند و در استان از این قابلیت استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 17 July 2017
فریدون همتی روز یکشنبه در نشست مشاوران بانوان دستگاههای اجرایی به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استانداری گفت: بانوان در طول تاریخ در مقابل هجمه و فشارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایستادگی کردند و از خود پایداری نشان دادند وباروحیه انقلابی از عفاف و حجاب صیانت و پاسداری کردند.

وی افزود: هرجامعه ای که ارزش، هنجار و اصول فرهنگی خاصی دارد در حفظ آنها هم تعصب خاصی دارد و در جامعه اسلامی ما صیانت از حجاب و عفاف از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بدون نگاه سیاسی و جناحی باید آن را جدی گرفت.

استاندار با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در تربیت فرزندان و اصلاح رفتارهای فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: نقش زنان در تربیت اجتماعی فرزندان بیش از مردان است و پشتوانه هر مرد موفقی یک زن موفق است و سعادت و شقاوت و صعود و سقوط هرجامعه ای وابسته به نقش اثرگذار زنان است.

همتی یادآورشد: در برخورد با موضوع عفاف و حجاب از بدعت و تحجر باید دوری کرد و با توجه به این که بانوان در تمامی مراکز اقتصادی، علمی و فرهنگی حضور فعال و اثرگذاری دارند و بار مسئولیت اجتماعی را در کنار فعالیت های خانوادگی به دوش می کشند ما نیز باید این جایگاه را جدی بگیریم.

وی گفت:جامعه زمانی خوب می شود که زنان به رسالت خود بخوبی عمل کنند و اگر این نقش نادیده گرفته شود باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم.



استاندار اضافه کرد: همه مردم و گروهها باید نسبت ب موضوع حجاب و عفاف احساس مسئولیت کنند و در ترویج فرآن آن مشارکت مناسبی داشته باشند.

وی گفت: با برخوردهای خشن و پلیسی نمی توان در ترویج حجاب در جامعه موفق بودوبه نتیجه رسید هرچند اشخاص هنجارشکن و خاطی باید پاسخگوی رفتار خود در مقابل قانون باشند.

همتی افزود: رعایت حجاب و عفاف تنها محدود به زنان نیست و مردان نیز لازم است در این عرصه مسائل را رعایت کنند تا سلامت جامعه تضمین شود.

وی گفت: خوشبختانه زنان در عرصه های مدیریتی نیز همپای مردان حضور فعال دارند و استعداد و توانمندی خود را بخوبی نشان داده اند.

استاندار بیان کرد: باید از ظرفیت زنان در عرصه های مدیریتی هم استفاده کنیم و در مدیریت استان نیز این رویکرد و نگاه برای استفاده بیشتر از توان بانوان در مدیریت وجود دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار