معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: فرمانداران استان باید موضوع اشتغال و تولید و جذب سرمایه گذاری برای رونق تولید را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۶۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 18 July 2017
منوچهر حبیبی در دومین همایش فرمانداران و بخشداران استان که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مهمترین دغدغه مسئولان استان حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل های جدید با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است و در این راه باید فرمانداران مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: با بسترسازی مناسب انجام شده جذابیت های خوبی برای حضور تولیدکنندگان در استان فراهم شده و با روان سازی امور باید به فضای کسب و کار رونق بخشیم.

حبیبی تصریح کرد: تنظیم بازار از موضوعات مهمی است که باید با کنترل مدیران و فرمانداران بخوبی اجرایی شود.

وی افزود:ساماندهی و فعال کردن شرکتهای تعاونی سرمایه گذاری در شهرستان ها در توسعه و عمران مناطق تعیین کننده است و در این راستا باید از این ظرفیت و توان اقتصادی بخوبی استفاده کرد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به ضرورت و اهمیت فعال شدن کارگروه های شهرستانی بویژه کار گروه ساماندهی تولید و اشتغال تصریح کرد: موضوع اشتغال در شهرستان ها باید به صورت جدی در دستور کار فرمانداران قرار گیرد و اشتغال فرزندان شهید و جانبازان بالای ۵۰ درصد در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

حبیبی اضافه کرد: توسعه دولت الکترونیک و برون سپاری فعالیت ها و خدمات دولتی از اولویت ها و برنامه های مهم دولت است و واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و مراکز ICT در مناطق روستایی علاوه بر جلب رضایتمندی مردم و تسریع در کارها موجب کاهش مراجعه مردم به سازمان ها و ادارات می شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین در ادامه بر پیگیری و طرح آبیاری نوین، راه اندازی مجتمع های گلخانه ای، تلاش برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و تکمیل طرح های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکید کرد.



در ادامه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری هم گفت: اگر عملکرد شهرداران و دهیاران مطلوب باشد موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود.

فرخزاد گفت: تغییر دهیاران و استیضاح شهرداران باید به صورت کاملا دقیق، جامع و با ارزیابی تمام جوانب و نقاط ضعف و قوت صورت گیرد و شتاب زدگی در این خصوص منطقی نیست.

وی افزود:برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران و شهرداران و منتخبین جدید شوراها در دستور کار معاونت عمرانی قرار دارد و این کار در بسیاری از بخش ها و مناطق عملیاتی شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: رعایت انظباط مالی در شهرداری ها و دهیاری ها ضروری است و کمیسیونهای شهرستانی باید دقت و برنامه زمان بندی منطقی را داشته باشند تا در زمان مناسب پاسخ قانونی و لازم به ارباب رجوع و شهروندان داده شود.

در این جلسه در خصوص ساماندهی ترافیک، مناسب سازی فضاها و اماکن برای معلولین، ساخت مسکن ویژه محرومین، پیشگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز از بستر رودخانه ها، تجاوز به حریم رودخانه ها، جلوگیری ازساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی تبدال نظر شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار