امام جمعه قزوین گفت: غربی‌ها به دختران نگاه ارزشی نداشته بلکه نگاه تبلیغاتی، ابزاری و آلوده دارند و این سوال مطرح بوده که این افراد چگونه می‌توانند حافظ کرامت زنان باشند.
کد خبر: ۴۶۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 22 July 2017
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار داشت: خداوند قرآن را منشور صداقت و درستی معرفی کرده و در واقع قرآن کریم دانشگاه صداقت، کرامت و تقوا به شمار می‌رود و باید در مسیر بهره‌گیری از این فضایل اخلاقی گام برداریم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های اهل تقوا باورپذیری قرآن کریم بوده چراکه باید زندگی براساس پیام‌های قرآن استوار باشد و ناهماهنگی با قرآن انسان را به هلاکت و نابودی می‌کشاند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه تمام ستم‌ها در جهان از انسان‌نماهایی سر می‌زند که قرآن و ولایت را قبول ندارند، تصریح کرد: در آستانه دهه کرامت و گرامیداشت جایگاه دختران در نظام دینی هستیم و تا زمانی که شخصیت و الگویی همچون حضرت معصومه(س) داریم نیازی به برنامه‌ریزی، الگوسازی و تدوین سند 2030 توسط کسانی که با بحران معنوی روبرو هستند، نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در کشور همچون شاخه‌های شجره طیبه حوزه علمیه قم و برکات وجودی حضرت معصومه(س) هستند که در این شهر کتب دینی و همچنین آثار و معارف دین مبین اسلام تدوین شده که در این مسیر دختران امروز جامعه باید سیره و منش حضرت معصومه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

عابدینی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی، سند 2030 لکه ننگ و موجبات سرافکندگی جامعه اسلامی را برای مردم کشور فرستادند که متاسفانه برخی افراد نیز عجولانه به استقبال این ننگ مذهبی فرهنگی رفتند که این اقدام شایسته نظام و انقلاب اسلامی نبود.

وی افزود: غربی‌ها به دختران نگاه ارزشی نداشته بلکه نگاه تبلیغاتی، ابزاری و آلوده دارند و این سوال مطرح بوده که این افراد چگونه می‌توانند حافظ کرامت زنان باشند در حالی که شهدای انقلاب و نظام در دامن مادران ارزشمند و گرانقدر پرورش یافتند.

امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که نماز  جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، عنوان کرد: در نماز جمعه حاکمان و مسئولان نظام مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرند و ائمه جمعه در بیان این مسائل نباید تعارف و ملاحظه داشته باشند چراکه یکی از رسالت‌های نماز جمعه گوشزد کردن مشکلات و مسائل جامعه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار