وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش خدمات مداخله‌ای در حوزه طلاق و اعتیاد، ایجاد اشتغال برای مددجویان و تشکیل ستاد آسیب‌های اجتماعی استان قزوین از جمله برنامه‌هایی بوده که در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 23 July 2017
علی ربیعی ظهر امروز در بازدید مرکز ساحل امن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر به استان قزوین در هفته بهزیستی صورت گرفت که در این راستا نیز چند پروژه اعم از مرکز نگهداری کودکان عقب‌مانده، انجمن ناشنوایان، مرکز حمایتی بیماران روانی مزمن افتتاح شد.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی مسکن برای مددجویان به ویژه معلولان در سطح کشور افتتاح شد که در استان قزوین 121 مسکن به خانواده‌های دارای 2 معلول تحویل داده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی احداث مسکن برای خانواده‌های تک معلول و زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های جدی دولت در آینده عنوان کرد.

ربیعی خاطرنشان کرد: گسترش خدمات مداخله‌ای در حوزه طلاق و اعتیاد، ایجاد اشتغال برای مددجویان و تشکیل ستاد آسیب‌های اجتماعی استان قزوین از جمله برنامه‌هایی بوده که در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته وضعیت اشتغال در استان قزوین مطلوب است به طوری که در سال 95، 22 هزار شغل در استان ایجاد شده و در سال 96 نیز ایجاد 20 هزار شغل هدف‌گذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به صنعتی‌ بودن استان قزوین این استان در معرض افزایش بیکاری و از بین رفتن شغل قرار دارد که در همین راستا نیازمند سیاست‌های ویژه در حوزه اقتصادی و صنعتی هستیم.

ربیعی با بیان این مطلب که بودجه استان قزوین 30 درصد افزایش یافت، گفت: خوشبختانه استان قزوین در حوزه علمی ظرفیت خوبی داشته که این ظرفیت باید در راستای ایجاد اشتغال به کارگیری شود.

وی بیان کرد:‌ کنترل اعتیاد به ویژه در قشر زنان در دستور کار بوده و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت حمایت خانواده از معتادان افزود: درمان معتادان مبتنی بر جامعه و خانواده بوده و خانواده‌ها به هیچ‌وجه نباید در این زمینه اقدام طرد خانوادگی را پیش بگیرند چرا که سبب دامن زدن به مشکلات اعتیاد می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 35 درصد از معتادان و مصرف‌کنندگان ماده شیشه می‌توانند درمان شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار