رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰۰ نفر در استان قزوین در نوبت دریافت مستمری و خدمات بهزیستی هستند که با تامین اعتبار لازم باید زمینه خدمت رسانی به مددجویان فراهم شود.
کد خبر: ۴۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 23 July 2017
داود محمدی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: حضور شخصیت های برجسته ای از استان قزوین از جمله دکتر صالحی و دکتر ربیعی در کابینه دولت جای افتخار دارد و فرصتی برای استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: خوشبختانه در استان قزوین در سالهای گذشته با اجرای ۲۵ هزار هکتار آبیاری تحت فشار فعالیت ارزشمندی برای مدیریت منابع آبی صورت گرفته است که تداوم آن با اجرای ۴۰ هزار هکتار دیگر از مزارع و باغات به حفظ منابع آبی کمک خواهد کرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین توزیع بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بهین یاب برای رونق اقتصادی واحدهای تولیدی از کارهای خوب دیگربرای رونق اقتصادی استان است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از خدمات توانبخشی در حوزه بهزیستی گام بلندی برداشته است و با افزایش حقوق مستمری بگیران رویکرد خود را در تقویت بنیه مالی حقوق بگیران و افراد کم درآمد نشان داده است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین بیش از ۳۰۰۰ نفر در نوبت دریافت مستمری هستند که باید با کمک وزارتخانه با تامین اعتبار لازم زمینه ارائه خدمات بهتر به مددجویان را فراهم کنیم.

محمدی گفت: ساختمان در دست ساخت بهزیستی قزوین در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم با تامین اعتبار برای تکمیل آن به استان کمک کنند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهر محمدیه که با افتتاح مسکن مهر و ناحیه شهری مهرگان بزودی جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به این شهر اضافه خواهد شد نیازمند راه اندازی اداره بهزیستی هستیم که پیگیری لازم را انجام می دهیم.

بابایی صالح: اعتبارات و امکانات بهزیستی در همه شهرستانها توزیع شود

در ادامه بابایی صالح نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای برخورداری همه گروههای نیازمند از خدمات بهزیستی باید امکانات و اعتبارات در همه شهرستانها بویژه در مناطق محروم بویژه بویین زهرا و آوج توزیع شود.

بابایی صالح اضافه کرد: در استان خدمات خوبی در حوزه توانبخشی ارائه شده اما به دلیل گستردگی کار و افزایش مددجویان ضروری است توجه بیشتری به نیازمندان صورت گیرد.

طاهرخانی: دولت به تعهدات خود در برابر کارگران عمل کند

درادامه بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:درحوزه کاروکارگری مشکلات زیادی در خصوص اشتغال، بیمه، قراردادهای سفید امضاء وجود دارد که باید دولت به تعهدات خود عمل کند.

وی گفت:در بودجه سال ۹۶ با همت والای نمایندگان توانسته ایم بسته حمایتی خوبی برای مددجویان بهزیستی تعریف کنیم که با شفاف سازی امور و قوانین می توانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد:گاهی اوقات سیاست های جهانی و مناسبات بین المللی هم در تصمیم گیرهای ما تاثیرگذار است و باید به این مسائل توجه لازم را داشته باشیم تا فعالیتها متوقف نشود.

وی اضافه کرد: در شهرستان تاکستان نیز مانند برخی از مناطق استان محرومیت هایی دیده می شود و ما نیز نیازمند خدمات مستمر بهزیستی هستیم و انتظار داریم اورژانس اجتماعی، شیرخوارگاه و کمک هزینه های آزمایشهای ژنتیک در اختیار مردم تاکستان هم قرار گیرد.

در این مراسم بانوی ناشنوا حسینی در زمان برگزاری جلسه شورای اداری با نقاشی چهره وزیر و رئیس سازمان بهزیستی دو تابلوی هنر دستی خود را تقدیم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار