امام جمعه قزوین گفت: برخی اصرار داشتند که با امریکا مذاکره کنند و گمان می‌کردند با مذاکره همه چیز درست می‌شود اما هر چه بیشتر با آن‌ها وارد گفتگو شدیم، اوضاع اقتصادی بدتری پیدا کردیم.
کد خبر: ۴۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 24 July 2017
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در طرح ولایت دانشجویی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه 257 سوره بقره می‌فرماید‌ «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند و آن‌ها را از ظلمت‌ها، به سوی نور هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در ادامه این آیه شریفه آمده، کسانی که کافر شدند، اولیای آن‌ها طاغوت‌هایی هستند که آن‌ها را از نور، به سوی ظلمت‌ها بیرون می‌برند؛ آن‌ها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند در این آیه شریفه دو جریان ایمان و کفر را به ما معرفی و تأکید می‌کند، مؤمنان خدا را ولی خود انتخاب کرده‌اند و خداوند نیز سایه رحمت ولایت خود را بر سر آن‌ها افکنده و همواره آن‌ها را از ظلمت‌ها به سمت نور هدایت و راهنمایی می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کافران و همه کسانی که درکی از ولایت خدا ندارند، هر کسی که از راه می‌رسد را به عنوان ولی خود انتخاب می‌کنند و این ولی، آن‌ها را به سمت تاریکی و ظلمت هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه انسان‌های عالم صاحب ولی هستند، گفت: هر چند خداوند ولایت کافران را «کان لم یکن» دانسته است اما برخی ولایت کافران را می‌پذیرند و تحت سطله آن قرار می‌گیرند.

وی افزود: وقتی خداوند می‌گوید من ولی هستم، در حقیقت راه نفوذ ولایت اجانب را بسته است و به هیچ عنوان برای کافران سلطه و سیطره نسبت به مؤمنان قرار نداده است، اما انسان را مختار خلق کرده و او می‌تواند با اختیار ولایت هر کسی را بپذیرد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه آن‌هایی که ظاهراً ادعای ایمان می‌کنند اما خلاف آن با ولایت طاغوت ارتباط می‌گیرند، منافق محسوب می‌شوند، گفت: خداوند می‌گوید به منافقان عذاب دردناک را بشارت بده و اینجا بشارت به معنای سختی بیشتر در عذاب است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه منافقان به جای اینکه به ولایت خداوند پایبند باشند، به ولایت اجانب پایبند هستند، یادآور شد: همه عزت‌ها تنها نزد خداوند است و آن‌هایی که عزت را جز از غیر خدا جستجو می‌کنند به خواری کشیده می‌شوند و تاریخ پر است از مصادیقی که نشان می‌دهد عزت تنها نزد خداوند است.

وی با بیان اینکه مؤمنان اگر منکری ببینند دیگران را از آن نهی می‌کنند، ابراز کرد: متأسفانه بعضاً گرایش‌های چپ و راستی انسان را از فهم و تحلیل مسائل منع می‌کند و به دلیل جبهه سازی‌هایی که صورت می‌گیرد، دین به تعطیلی کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در نگاه رهبری جناح بندی‌ها اهمیت ندارد، بلکه انقلابی و غیر انقلابی مد نظر است زیرا ارزش انسان بالاتر از آن است که وارد بازی‌های حزبی شود و ضروری است قرآن را محور کارها قرار دهیم.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید منکرهای جامعه را اولویت‌بندی کنیم، اظهار کرد: بی‌عفتی منکر است، اما آنچه که در نگاه رهبری در اولویت قرار دارد، مسئله نفوذ، سلطه‌پذیری و بصیرت‌افزایی است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله نفوذ یکی از منکرهای دارای اولویت است، تصریح کرد: رهبری مسئله نفوذ را بسیار مهم می‌دانند و در مقابل دروازه نفوذِ سند 2030 با جدیت ایستادند.

آیت‌الله عابدینی کدخدا دانستن امریکا را منکر بزرگی دانست و اضافه کرد: اینکه امریکا را کدخدا می‌دانند، منکر بزرگی است، زیرا انسان را دچار نفاق و دورویی می‌کند.

وی افزود: در حالی خداوند در قرآن بر تقویت نیروی نظامی در مقابل دشمنان تأکید دارد که برخی می‌گویند ما نیاز به موشک نداریم و چرا باید بر روی موشک‌هایمان بنویسیم مرگ بر اسرائیل!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند تأکید می‌کند، کافران از اهل کتاب و غیر اهل کتاب هرگز نمی‌خواهند خیری به شما برسد. برخی اصرار داشتند که با امریکا مذاکره کنند و گمان می‌کردند با مذاکره همه چیز درست می‌شود اما هر چه بیشتر با آن‌ها وارد گفتگو شدیم، اوضاع اقتصادی بدتری پیدا کردیم.

امام جمعه قزوین گفت: چندی پیش در همین سالن یکی از اعضای تیم مذاکره کننده مورد تشویق قرار گرفت اما امروز همان‌ها حرف منتقدان و مخالفان مذاکره را می‌زنند و از نتایج مذاکرات ابراز گله‌مندی‌ می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار