معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: با صدور حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی ۸۷۰۰ متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه های تنگه رود و خونداب در شهرستان آوج آزاد شد.
کد خبر: ۴۶۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 25 July 2017
یدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: با پیگیری همکاران اداره منابع آب شهرستان آوج و همکاری نیروی انتظامی و با صدور حکم قضایی بیش از ۸۷۰۰ مترمربع از اراضی حاشیه رودخانه های تنگه رود و خونداب در شهرستان آوج استان قزوین رفع تصرف شد.

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در راستای مبارزه با زمین خواری و رفع تصرفات غیر قانونی و اعمال تبصره های ۳ و ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آب کشور، پس از دریافت احکام قضایی با همکاری نیروهای انتظامی منطقه بیش از ۸۷۰۰ متر مربع از اراضی حاشیه رودخانه تنگه رود و خونداب در شهرستان آوج رفع تصرف شد.

وی افزود: با طرح شکایت در مراجع قضایی و پیگیری های بعمل آمده با قلع و قمع درختان کاشته شده غیر مجاز در حاشیه رودخانه بخشی از حریم رودخانه های یادشده نیز رفع تصرف شد.

ملکی یادآورشد: رودخانه ها یکی از منابع مهم آبی در استان بشمار می روند و این شرکت برای مقابله با  متصرفان حریم رودخانه در استان تلاش می کند تا از این مشکل جلوگیری کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیری های مستمر در حال گرفتن دستورقضایی برای رفع تصرف حاشیه سایر رودخانه های استان هستیم.

وی بیان کرد: رودخانه های موجود در استان قزوین به دو حوزه اصلی کشور می ریزند که این حوزه ها عبارتند از خزر و شور و رودخانه‌های مهم که به سفید رود می‌ریزند عبارتند از طالقان ‌رود و الموت ‌رود که در محدوده شیرکوه به هم پیوسته و شاهرود تشکیل می شود.

ملکی تصریح کرد: رودخانه شاهرود پس از طی مسیر حدود ۱۱۰ کیلومتری به رودخانه قزل اوزن ملحق شده و تشکیل دریاچه سفیدرود را می دهد.

به گفته ملکی مجموع طول رودخانه های اصلی و فرعی حوزه شاهرود در محدوده استان قزوین حدود ۹۹۰ کیلومتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین یادآورشد: رودخانه‌های خررود، ابهررود، حاجی عرب و رودخانه های شمال قزوین که از دامنه های جنوبی البرز سرچشمه می‌گیرند به رودخانه کردان ملحق شده و تشکیل رود شور را می‌دهند که در نهایت به دریاچه نمک تخلیه می‌ شود.

وی اضافه کرد: مجموع طول رودخانه‌های دشت قزوین (رودخانه‌های شمالی، غربی و جنوبی امحاء شده در دشت) حدودا ۵۸۰ کیلومتر است و طول رودخانه خررود و سرشاخه‌های آن در محدوده استان قزوین حدود ۸۳۶ کیلومتر و رودخانه ابهررود و سرشاخه‌های آن در محدوده استان قزوین دارای طول ۲۳۰ کیلومتر و طول رودخانه‌های حوضه حاجی‌عرب در محدوده استان قزوین حدودا ۱۴۲ کیلومتر است.

طول رودخانه های جاری در استان قزوین حدودا ۲۷۸۰ کیلومتر است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار