معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح های توسعه شیلات در استان قزوین می توانیم زمینه اشتغالزایی بیشتری را برای جوانان فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 02 August 2017
منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جلسه ستاد توسعه شیلات استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت های استان استفاده کنیم تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری قزوین گفت: لازم است با فرهنگ سازی مناسب مردم را در جریان مزیت های استفاده از ماهی و آبزیان در سبد غذایی قرار دهیم تا بتدریج بتوانیم سرانه مصرف را بالا ببریم.
 
حبیبی یادآورشد: اگر مصرف شیلات بالا برود برای پاسخگویی به تقاضا نیازمند تولید بیشتر خواهیم بود و این کار به افزایش اشتغال و سودآوری نیز منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای جایگزین کردن مصرف گوشت ماهی و سایر آبزیان به جای گوشت قرمز نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هستیم و از همه فعالان این عرصه و رسانه های مکتوب و مجازی و شنیداری و دیداری انتظار همکاری داریم.

حبیبی تصریح کرد: سدهای نهب و بالاخانلو در استان در حال احداث است و با اضافه کردن نهرها و کانال های پایین دست می توانیم ظرفیت تولید آبزیان را در این سدها بالا ببریم و حوزه شاهرود نیز یک فرصت مناسب در این زمینه است.

وی بیان کرد: برای تقویت و افزایش تولید آبزیان در استان به مشارکت بخش خصوصی نیازمندیم و تعاونی ها نیز می توانند در این کار مشارکت کنند.

حبیبی بر ضرورت اجرای طرح های مطالعاتی در استان با هدف افزایش تولید آبزیان تاکید کرد و افزود: انجام مطالعات کارشناسی در حوزه آبزیان در استان بسیار مهم است و در صورت جدی گرفتن این ظرفیت و بهره مندی از آن می توانیم به دستاوردهای مهمی برسیم و به سلامت مردم کمک کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار