معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: افزایش صادرات از مهم‌ترین اولویت‌های استان قزوین است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ یک میلیارد دلار کالا از استان قزوین صادر شود.
کد خبر: ۴۷۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 06 August 2017
منوچهر حبیبی ظهر امروز در آیین افتتاح پایانه صادراتی تاکستان که مسئولان حوزه صنعت، مدیرکل جهاد کشاورزی و گمرک برگزار شد اظهار داشت: بدون شک راه‌اندازی پایانه صادراتی تاکستان می‌تواند نقش مهمی در صادرات در استان قزوین ایفا کند.

وی افزود: استان قزوین از استان‌های مهم در حوزه تولید و صادرات است که این ظرفیت می‌تواند برای استان منشأ خیر و برکت بسیار، رونق فضای کسب‌ و کار، تولید و اشتغال شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه افزایش صادرات از مهم‌ترین اولویت‌های استان قزوین است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 یک میلیارد دلار کالا از استان قزوین صادر شود.

حبیبی کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه‌های ایران را ظرفیت بسیار خوبی برای بازاریابی محصولات ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: صدور محصولات کشاورزی نقش مهم و کلیدی در استقلال کشور دارد و برای معیشت خانواده‌ها نیز بسیار مهم و اثر گذار است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: سالانه بیش از نیم میلیون تن گوجه فرنگی در استان تولید می‌شود که حدود یکصد هزار تن آن از پایانه صادراتی تاکستان به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌ویژه عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط در اردیبهشت و فروردین امسال 33 میلیون دلار کالا از استان قزوین صادر شده است عنوان کرد: با تلاش نهادهای متولی در این زمینه امیدواریم پیش‌بینی یک میلیارد دلاری صادرات کالا از استان قزوین در سال 96 محقق شود.

حبیبی اظهار داشت: استان قزوین در زمینه صادرات کالاهایی همچون محصولات کشاورزی کالاهای صنعتی، برخی از انواع مواد اولیه، مواد شوینده، لوله‌های پلی‌اتیلن و گروه دیگری از کالاهای تولیدی پیشتاز سایر استان‌ها است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار