هفتمین محفل «طنز سنگ پا» با حضور شاعران طنزپرداز کشور؛ سعید طلایی و جواد نوری، توسط واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 06 August 2017
در هفتمین محفل «طنز سنگ پا» شاعران قزوینی از جمله: سعید عاشقی، مهران حسینی، علیرضا رضایی، جلال جلالی نسب، رضا طاهرخانی، نیلوفر ناظری، محسن دانشگر نژاد، مهدی مردانی، سلیم زراعتجو، ایزدپناه اشعار طنز خود را سرودند. همچنین عزیزالله میرابی از پیشکسوتان طنز رادیویی نیز چند شعر و حکایت طنز برای حاضران اجرا کرد که با استقبال فراوان رو به رو شد.

در این برنامه رئیس حوزه هنری قزوین، طنز را بهترین امکان برای تزریق روحیه نشاط به عروق بسته و ریه افسرده جامعه دانست و گفت:در فضای فعلی جامعه که اخبار ناملایم ناشی از ضعف فرهنگی، همه ما را مکدر کرده، طنز بهترین بستر برای تاباندن روح نشاط در جامعه است.

علی هوشمند هنرمندان را جزو شریف ترین و نجیب ترین اقشاری دانست که در مقابل بی توجهی ها خم به ابرو نمی آورند و پیش از آنکه در پی احقاق حقوق خود باشند، پیگیر دغدغه های جامعه هستند.

وی نقد زیرکانه، بیان هنرمندانه آسیب های اجتماعی و حفظ فضای با نشاط را از رسالت های هنرمندان به ویژه طنز پردازان برشمرد.

در ادامه این مراسم سعید طلایی شاعر کتاب های طنز «بوقلمان» و «از جلو نظام» محفل سنگ پا را فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های هنرمندان طنز استان قزوین دانست و گفت:استان قزوین چهره های بسیار توانمندی در حوزه ادبیات طنز در دوران  گذشته و معاصر دارد.

این شاعر طنزپرداز بر تداوم برگزاری چنین محافلی در شهرستان ها تاکید کرده یادآور شد:برگزاری این محافل در کنار برپایی دوره های آموزشی و کارگاه های طنز موجب تعامل و همفکری طنزپردازان و کسب تجربیاتی بزرگ در حوزه طنز می شود.

سعید طلایی وجود استعدادهای جوان، استمرار و استقبال از نشست های سنگ پا را نشانه های خوبی از ظرفیت های طنز قزوین دانست.

جواد نوری صاحب کتاب «بی ادبیات» نیز دیگر شاعر طنزپردازی بود که آثار طنز خوانده شده در محفل سنگ پا را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم تداوم این ویژه برنامه ها که با حضور طنزپردازان مطرح کشور برگزار می شود موجب تقویت طنز و شناسایی طنزپردازان این استان در عرصه ملی شود.

در پایان این مراسم نیز سعید طلایی و جواد نوری آثار خود را برای حاضران سرودند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار