مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با واگذاری مسئولیت هدایت تحصیلی به استانها و مناطق، همه امور ثبت نام، مشاوره و برنامه ریزی در استانها انجام می شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 08 August 2017
قربانعلی افشانی در حاشیه شرکت در مراسم اختتامیه پانزدهمین مسابقات آزمایشگاهی سراسر کشور در قزوین در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: با واگذاری مدیریت هدایت تحصیلی به استانها و مناطق همه کارها از جمله ظرفیت سنجی،   هدایت و ثبت نام در مناطق و استانها انجام می شود و تمامی دانش آموزان در رشته دلخواه خود ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه هدایت تحصیلی بموقع تدوین و به استانها ابلاغ شده و از ابتدای مهر تا پایان اردیبهشت این فرآیند توسط مشاوران و معلمان مدرسه صورت گرفته و همه فرآیندها در یک سال تحصیلی انجام شده تا انتخاب آزادانه با آگاهی کامل صورت گیرد.


افشانی در پاسخ به سوالی در خصوص استقرار پایه یازدهم نیز گفت: برای این کارهمانگونه که استقرار پایه دهم در سال قبل بخوبی انجام شد کمیته استقرار برای پایه یازدهم شکل گرفت و با تشکیل جلسات تخصصی آموزش های لازم هم شروع شده وساماندهی و تالیف کتب درسی انجام شده و برای استقرار پایه یازدهم آمادگی لازم وجوددارد.

وی در خصوص دادن اختیارات بیشتر به استانها یادآورشد: امسال سیاست وزارتخانه تمرکز زدایی است لذا هم مدیریت پروژه مهر، ثبت نام دانش آموزان و نقل و انتقالات و هدایت تحصیلی در اختیار استانهاست وامیدواریم سال خوبی را آغاز کنیم.

مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد تقویت نشاط در مدارس تصریح کرد: با توجه به این که سند تحول بنیادین در این راستاست مراسم زیادی در استانها داریم تا نشاط مدارس بیشتر شود که مسابقات علمی کاربردی، جشنواره های جوان و جابرابن حیان و دهها مسابقه و جشنواره برای افزایش شادابی بیشتر در کلاسهاست.

وی بیان کرد: برای اینکه از مرحله شناختی به درک بیشتر وسپس به اقدام وعمل برسیم باید جشنواره هاوالمپیادها برگزار شود که ما نیز این روند را دنبال می کنیم.


افشانی در خصوص برگزاری مسابقات آزمایشگاهی اظهارداشت:کیفیت این رقابتها بسیارعالی است و در حال حاضر این مسابقات در سطح کشور در ۱۲ هزار دبیرستان، ۷۲۲ منطقه و  ۳۲ استان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل استقرار دبیرخانه آزمایشگاهی در استان و نیز وجود تجهیزات مناسب آزمایشگاهی، نیروی انسانی متخصص و مدیریت مناسب این رقابتها به میزبانی قزوین برگزار شده و از این ظرفیت خوب استفاده کرده ایم و خوشبختانه کیفیت برگزاری مطلوب است و نخبگان برگزیده شدند.

افشانی در مورد اولویت های معاونت متوسطه در استقرار پایه یازدهم در سال جاری هم گفت: استقرار پایه یازدهم که روبه اتمام است و از اول مهرماه امسال برای استقرار پایه دوازدهم که آخرین ایام متوسطه است را اجرا می کنیم و در کنار آن برنامه های کیفیت بخشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.


وی بیان کرد: از خرداد سال گذشته تاکنون میانگین نمرات دروس نهایی ۴۲ صدم رشد و ارتقا درصد قبولی ۱۲ صدم رشد داشت که بیانگر حرکت به سمت کیفی سازی تدریس است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار