معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: تاکنون مرکز اقامت شبانه برای معتادان زن وجود نداشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مرکز تا پایان سال در قزوین راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 08 August 2017
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین اظهار داشت: 22 مرکز اقامتی میان مدت کار ارائه خدمات به افراد مبتلا به سوء مصرف مواد به عهده دارند که در این مراکز معتادان مراحل سم‌زدایی و تجربه زندگی بدون مواد را می‌گذرانند و تحت درمان جسمی و روان‌درمانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در استان قزوین مرکز اقامت شبانه بانوان وجود ندارد گفت: تمامی مراکز اقامتی در استان قزوین ویژه آقایان است در حالی که بانوان نیز به مراکز اقامت شبانه نیاز دارند که احداث آن در استان از جمله برنامه‌های سال 96 است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف سال 96 احداث یک مرکز اقامت بلند مدت است که در استان قزوین تاکنون وجود نداشته است مرکز اقامت بلند مدت ویژه بیمارانی است که دوره ترک را گذرانده و نیازمند مراقبت‌های بعد از ترک است.

وی افزایش مراکز اقامت شبانه برای آقایان، گسترش مراکز DIC و احداث سرپناه شبانه برای بانوان را از دیگر اهداف سال 96 برشمرد.

غلامرضایی خدمات بهداشتی، درمانی، روان‌شناختی در ابعاد فردی، گروهی و خانوادگی را از جمله  خدمات این مراکز برشمرد و تصریح کرد: خدمات ارائه شده در این مراکز بر اساس استانداردهای ملی است.

نیمی از هزینه نگهداری معتادان در کمپ‌ها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود

وی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشوری در خصوص بازپروری معتادان نیمی از هزینه‌های نگهداری افراد در مراکز اقامتی توسط بهزیستی استان قزوین پرداخت می‌شود.

غلامرضایی عنوان کرد: از سال 94 به بعد تمامی مراکز بهبود و بازتوانی معتادان ملزم به دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و یا بهزیستی شدند و هیچ مرکزی بدون مجوز در استان قزوین فعالیت ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار