مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات برای قزوین در نظر گرفتیم که ۴۳ میلیارد تومان آن جذب شده است.
کد خبر: ۴۷۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 08 August 2017
حمیدرضا الله بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار در قزوین اظهار داشت: گروه‌های جهادی در قالب 4 قرارگاه جهادی بسیج سازندگی، جهادالائمه، قرب کوثر، پیشرفت آبادانی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی بسیج سازندگی که از اصول انقلاب نشات گرفته گفت: در بحث گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی تمامی فعالیت‌های جهاد سازندگی مطابق با اصول هفت‌گانه امام خمینی(ره) است.

الله بداشتی اثبات اسلام محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر، اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفین  و مخالفت با خوی کاخ نشینی، مخالفت صریح با جبهه قلدران بین‌المللی، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی را از اصول هفتگانه حضرت امام(ره) برشمرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین افزود: این اصول هفت‌گانه تمامیت وجودی ماست و اگر تمام دولت‌ها در صدد عمل به این اصول برمی‌آمدند وضعیت کشور به شکل کنونی نبود.

مسئول بسیج سازندگی با تشریح فعالیت‌های اقتصادی مورد نظر خود در راستای اقتصاد مقاومتی و تفکیک آن با اقتصاد ریاضتی اظهار داشت: وظیفه اصلی بسیج سازندگی ادامه دادن راه جهاد سازندگی در دو حیطه محرومیت‌زدایی و تقویت کارآمدی نظام است.

الله‌بداشتی در رابطه با اردوهای جهادی بیان کرد: 10 هزار نفر در حوزه محلات از استان قزوین اعزام نیرو داشتیم که این نیروها شامل تمام اقشار بسیج است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 9913 نفر نیروی اعزامی در قالب گروه‌های جهادی داشتیم و تابستان امسال هم اردوی جهادی دانشجویی 15 روزه با هدف‌ فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، معیشتی به منطقه دستجرد اعزام شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با بیان مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سال  گذشته 45 میلیارد تومان تسهیلات برای قزوین در نظر گرفتیم که 43 میلیارد تومان آن جذب شد.

وی همچنین عنوان کرد: این تسهیلات بعد از شناسایی افراد توانمند و آموزش این افراد و هدفمندسازی ایده‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

الله‌بداشتی بیان کرد: در سال 92، 508 نفر، در سال 93 به تعداد 932 نفر، سال 94 تعداد 731 نفر و در سال 95 مجموعا برای 725 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار