رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رونمایی از استاندارد یورو ۴ به علاوه فیلتر دیزل با شرایط خاص کشور به ویژه کلانشهرها متناسب بوده و اقدام بزرگی در زمینه کاهش آلاینده‌ها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۷۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 09 August 2017
معصومه ابتکار صبح امروز در بازدید از شرکت ماموت و تحویل خودروهای سازگار با محیط زیست اظهار داشت: یکی از طرح‌های جدی دولت یازدهم توجه به کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی در کلانشهرها بوده که خوشبختانه سیاست‌ها و اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: ارتقاء کیفیت خودروهای سنگین از لحاظ آلودگی زیست محیطی با تلاش مسئولان در دستور کار بوده و ضوابط ویژه این امر در ابعاد مختلف در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: رونمایی از استاندارد یورو 4 به علاوه فیلتر دیزل با شرایط خاص کشور به ویژه کلانشهرها متناسب بوده و اقدام بزرگی در زمینه کاهش آلاینده‌ها به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز کیفیت هوای کلان‌شهرها نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

ابتکار با اشاره اهمیت تعامل دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اجرای طرح‌های زیست محیطی و کاهش آلایندگی همکاری جدی داشته باشند که در این راستا وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنایع همکاری بسیار مطلوبی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت استاندارد برای خودروهای سنگین که معضلات آلودگی بیشتری نسبت به سایر خودروها دارند استاندارد Euro4+ فیلتر دیزل باید برای خودروهای سنگین اجباری شود.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت یازدهم از رده خارج کردن خودروهای سنگین فرسوده بوده چرا که این خودروها علاوه بر آلایندگی باید از لحاظ ایمنی نیز استاندارد باشند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: باید با در نظر گرفتن ضوابط خاص خودروهای سنگین به طوری که آسیب اقتصادی به صاحبان خودرو وارد نشود طرح از رده خارج کردن این خودروها اجرایی شود.

ابتکار بر اهمیت حمایت سیستم بانکی در اجرای طرح‌های زیست‌محیطی و همچنین استاندارد Euro4+ فیلتر دیزل تاکید کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار