مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۷۴ دوره آموزشی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 09 August 2017
آیین اختتامیه دوره آموزش متمرکز کشوری رشته سرامیک با حضور مدیرکل دفتر تألیف کتب فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات ناحیه دو قزوین برگزار شد.

احمدرضا دوراندیش مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: با توجه به اسناد بالادستی دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی در راستای کیفیت بخشی به آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش گام های مطلوبی برداشته است.

وی افزود: فرآیند برنامه ریزی درسی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش توسط ۳۲ گروه در دو بخش دنیای کار و دنیای آموزش انجام گرفت در بخش دنیای کار از صاحبان حرف و مشاغل برای اظهار نظر و دریافت اطلاعات دعوت شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بعد از دریافت اطلاعات برای ساماندهی آنها کارگروهی متشکل از اساتید و برنامه ریزان آموزشی تشکیل گردید تا در بخش دنیای آموزش، برنامه درسی تهیه شود.

دوراندیش محتواهای درسی براساس شایستگی تدوین شده است و ارزشیابی آنها نیز بر همین اساس انجام می شود، شایستگی بدین معنی است که فرد بعد از آموزش در انجام کارهای فنی مرتبط با آموزش توانمند باشد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت جدی هنرآموزان در تألیف محتواهای آموزشی از سیاست های دفتر تألیف فنی و حرفه ای و کاردانش است، تفویض به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها نسبت به تهیه محتوای آموزشی متناسب با موقعیت استان خود از دیگر برنامه های وزارت است به طوری که برنامه ریزی آموزشی و درسی و تألیف محتواهای آموزشی در استان ها انجام شود.

دوراندیش تصریح کرد: امسال ۷۴ دوره آموزشی در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش برگزار خواهد شد و در این دوره های آموزشی مدرسینی از استان ها آموزش خواهند دید تا در استان خود هنرآموزان دیگر را آموزش دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار