رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از ۹۱ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال زکات در استان قزوین جمع آوری و ۶۰ درصد آن در رسیدگی به امور نیازمندان هزینه شد.
کد خبر: ۴۷۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 12 August 2017
حجت الاسلام باب الله شهسواری در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: کمیته امداد علاوه بر دریافت زکات واجب، زکات مستحبی کشاورزان و باغ داران را نیز دریافت کرده و بین نیازمندان توزیع می کند.

شهسواری فصل برداشت محصولات را فرصت مناسبی برای اجرای فریضه زکات دانست و گفت: زکات فریضه ای الهی است که در قرآن کریم در کنار نماز از آن یاد شده است و اجرای آن موجب برکت در مال و زندگی می شود.

وی یادآورشد: این همراهی در بیان الهی بیانگر اهمیت و حساسیت این فریضه است که آثار آن در زندگی فردی و اجتماعی ملموس و ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت زکات در زندگی عنوان کرد: زکات مالی که پرداخت نشود، اشکال دارد از این رو تلاش می کنیم کشاورزان و باغ داران با واقعیت های تکلیفی در زندگی بیش از پیش آشنا شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذتشه تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۹۱ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال زکات در استان قزوین جمع آوری شد که حدود ۶۰ درصد آن برای رسیدگی به نیازمندان هزینه شد زیرا اولویت مصرف زکات براساس دستورات الهی محرومان هستند.


اجرای ۱۰۹ پروژه ازمحل جمع آوری زکات

شهسواری اظهارداشت: ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده برای اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه مانند ساخت حسینیه، مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۰۹ پروژه از محل زکات اجرا شده که از این تعداد ۳۸ پروژه احداثی و ۷۱ پروژه مرمت و بازسازی بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: زکات جمع آوری شده برای نیازمندان همان منطقه و همه پروژه های عمرانی اجرا شده برای همان محل هزینه شده که در این راستا ۳۸ پروژه شامل ۱۹ مسجد، ۱۲ حسینیه، سه خانه عالم، دو غسالخانه و دو پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال احداث شده است.


وی تصریح کرد:تعداد ۷۱ پروژه مرمت و بازسازی نیز از محل زکات اجرا شده که شامل ۵۸ مسجد، یک باب حوزه علمیه، ۹ حسینیه و سه خانه عالم است که برای اجرای این پروژه ها نیز بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به جمع آوری زکات مستحبی گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد در اجرای زکات، فرهنگ سازی پرداخت زکات مستحبی است که دراین زمینه نیز شاهد استقبال خوبی ازسوی کشاورزان و یاغ داران هستیم و حدود ۲۰ تن انواع میوه زکات مستحبی باغ داران استان، جمع آوری و میان نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار