مراسم بزرگداشت سرلشگر خلبان حسین لشگری در زادگاهش ضیاء آباد تاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 12 August 2017
مراسم بزرگداشتی به مناسبت سالروز شهادت سرلشگر خلبان حسین لشگری روز جمعه در زادگاه این شهید برگزار شد.
 
حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهر ضیاء آباد در این مراسم که با حضور گسترده جمع کثیری از مردم شهید پرور در مصلی شهر برگزارشد اظهارداشت: شهادت برترین پاداشی است که خداوند به بندگان مخلصش میدهد و اسارت ۱۸ ساله سیدالاسرای ایران شهید لشگری اجر آن را فزونی داده است.


 حجت الاسلام جعفری گفت: تمامی دوران زندگی، اسارت و شهادت سرلشگر خلبان حسین لشگری درس هایی است که باید مردم و مسئولین همواره آنها راسرلوحه کارهایی خود قرار دهند.

وی افزود: در دوران اسارت این شهید والامقام از سوی رژیم بعث عراق پیشنهادهای اغوا کننده و وسوسه انگیزی به ایشان داده بودند تا فقط موضوعی را تایید کند که این کار صورت نگرفت.

امام جمعه ضیاء آباد تصریح کرد: شهید لشگری با توجه به تحمل تمام سختی ها و سالها دوری از خانواده که ۱۵ سال از وی خبری نبود حاضر نشد برای راحتی خود عزت ایران را زیرسوال ببرد و افتخار و عظیم کشور در شرایط کنونی مدیون همه شهدا از جمله لشگری است.

وی بیان کرد: اگرشهید لشگری فقط می پذیرفت که در مصاحبه خود ایران را آغاز کننده جنگ بیان کند دیگر ما صاحب اینهمه عزت نبودیم پس باید خود را مدیون امثال شهید لشگری بدانیم.


امام جمعه ضیاء آباد یادآورشد: نباید این عزتی که شهیدان و اسرا به مردم ما هدیه کرده اند به راحتی دستخوش برخی سهل انگاری ها و منفعت طلبی ها شود.

حجت الاسلام جعفری با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولین در قبال مراسم مربوط به شهدا اظهارداشت: ما نسبت به زنده نگه داشتن یاد شهدا مسئول هستیم و نباید در این امر کم فروشی کنیم که متاسفانه امروز با آن مواجه هستیم.

در ادامه این مراسم ضمن مداحی و قرائت زندگی نامه شهید لشگری نمازگزاران در غم ابدی اسارت حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند.

شهید سرلشگر خلبان حسین لشگری در سال ۱۳۳۱ در ضیاءآباد شهرستان تاکستان چشم به جهان گشود و بعد از شرکت در ۱۲ عملیات هوایی به اسارت رژیم بعث درآمد.


این شهید والامقام پس از تحمل ۱۸ سال رنج اسارت با ۷۰ درصد جانبازی به میهن اسلامی بازگشت و از مقام معظم رهبری لقب سیدالاسرای ایران را دریافت کرد و سرانجام در ۱۹ مرداد سال ۱۳۸۸ به جمع یاران شهیدش پیوست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار