امام جمعه موقت قزوین گفت:دادن مسئولیت به حامیان فتنه وسلفی گرفتن نمایندگان مجلس با خانم موگرینی جای تاسف دارد و بیانگر بی مایگی و سبکی این افراد است که باید مردم هشیار باشند.
کد خبر: ۴۷۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 12 August 2017
حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: دنیا یک بازیچه است که اگر کسی در آن گرفتار شود سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مومنان واقعی هرگز خود را اسیر بازیچه های دنیایی و لهو و لعب آن نمی کنند بلکه با اتکا به ایمان الهی برای رسیدن به سعادت اخروی تلاش می کنند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد:دنیا را باید محل کار و تلاش و عبادت و خودسازی کنیم و از این مرحله برای رسیدن به قرب پروردگار استفاده کنیم.

مقابله با منکرات در جامعه ضروری است

امام جمعه موقت قزوین گفت: متاسفانه گاهی اوقات صحنه هایی در شهرها دیده می شود که قلب انسانهای مومن را جریحه دار می کند و بی توجهی به حجاب و عفاف جوانان را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: از خدا بترسید و جوانان ما را به گمراهی سوق ندهید و با آرایش و بدحجابی باورهای جوانان را خدشه دار نکنید.

حجت الاسلام قابل اظهارداشت: خدواند ناظر همه اعمال ماست و اگر پروردگار را ناظر خلوت و جلوت خود ندانیم با آسیب های زیادی مواجه خواهیم شد.

جنایات طالبان را ملل آزاده محکوم کنند

خطیب جمعه قزوین با محکوم کردن جنایات طالبان در افغانستان تصریح کرد: وقتی در فرانسه چند انسان توسط تروریست ها کشته شدند همه غربی ها آن را محکوم کردن و در رسانه ها جنجال بپا شد و در ایران هم عده ای شمع روشن کردند اما وقتی طالبان دست پرورده استکبار و آمریکا دهها کودک و زن و مردم بیگناه در افغانستان را قتل عام می کنند هیچکس عکس العمل نشان نمی دهد.

حجت الاسلام قابل یادآورشد:طالبان و  داعش تربیت یافتگان عربستان وآمریکا هستند و وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا به این جنایت اعتراف کرده که که وهابیت و آمریکا این جنایتکاران را خلق کرده اند به همین دلیل با آن مقابله نمی کنند.

وی بیان کرد: حتی وزارت خارجه کشورمان هم این جنایت را محکوم نکرده و معلوم نیست چه خبر است و آیا وجدانهای بیدار نمی خواهند در برابر این جنایتها واکنش نشان دهند و حامیان آن را محکوم کنند؟

پیروزی در عراق و سوریه نوید بخش نابودی داعش است

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: پیروزیهای اخیر در سوریه و عراق و لبنان نوید بخش پیچیده شدن طومار داعشی ها و تکفیری هاست و امیدواریم به یاری خداوند حامیان وهابی و استکباری آنها نیز بساطشان برچیده شود.

عکس سلفی نمایندگان جای تاسف دارد

امام جمعه قزوین با اشاره به حواشی مراسم تحلیف هم گفت: گرفتن عکس سلفی و یادگاری برخی نمایندگان با خانم موگرینی جای تاسف دارد و موجب خجالت است.

وی اضافه کرد: با این حرکت برخی نمایندگان مجلس بی مایگی خود را نشان دادند و برخی از آدمها سبک مغز هم ازآنها دفاع می کنند که این نشان می دهد وقتی لیست هایی را به مردم تحمیل کردند باید منتظر چنین حوادثی باشیم.

حجت الاسلام قابل در ادامه گفت: دست های ناپاکی لیست هایی را به مردم ما تحمیل کردند و این روزها هم در دولت دوازدهم و هم پارلمان محلی شاهد تقسیم پست هستیم که جای تاسف دارد که برخی چهره های حامی فتنه دوباره می خواهند مسئولیت بگیرند.

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: این مسئولیت ها امانت است و باید قدرش را بدانید و در مسیر ارزشها حرکت کنید و قرار نیست گسانی که وابسته به حزب مشارکت هستند و دستشان در فتنه بوده بازهم پست بگیرند.

وی اضافه کرد: باید بدانید در جریان فتنه، نظام با برخی افراد مدارا کرد و امروز اگر بخواهند همان افرادی که حامی فتنه بودند دوباره به پست و مسئولیت بازگردند مردم تحمل نخواهند کرد.

قدردان خبرنگاران متعهد هستیم

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار هم گفت:یاد شهید صارمی و همه خبرنگاران شهید عرصه قلم را گرامی می داریم و از کسانی که با تعهد و احساس مسئولیت در عرصه اطلاع رسانی فعالیت می کنند و در این راه پر فراز ونشیب سختی ها را متحمل می شوند تشکر و قدردانی می کنیم.

قابل در خصوص سالروز تاسیس شورای نگهبان هم مطالبی بیان کرد و اظهارداشت: ۱۲ مرداد سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان توسط امام راحل است و این نهاد در مناسبت های دینی و سیاسی توانسته ضمن بزرگداشت ایام الله در زنده نگهداشتن شعائر دینی موفق عمل کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار