دادستان عمومی شهرستان البرز گفت:درخواست ما از پلیس راهور و راه این است که با تخلفات کارکنان و مسئولان دولتی با خودرو دولتی و یا شخصی برخورد قانونی شود و اغماضی در این زمینه صورت نگیرد
کد خبر: ۴۷۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 12 August 2017
محمود محمودخانی صبح شنبه در نخستین نشست کارگروه پیشگیری از حوادث رانندگی که در سالن جلسات دادسرای البرز تشکیل شد، بیان داشت: قوه قضائیه براساس موازین قانونی خود را موظف می داند برای پیشگیری از جرم سعی و تلاش لازم را داشته باشد و در این میان یکی از حوزه های کاری که لازم است بدان توجه مناسبی شود، حوادث رانندگی است.

وی ادامه داد: میزان بالای حوادث رانندگی در کشور ما به حدی است که در میزان متوفیان حوادث رانندگی در سال های اخیر در رده ۱۰ کشور نخست جهان بوده ایم و حتی گاهی در رتبه های بالا و نخست نام کشورمان دیده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: در حوادث رانندگی عواملی چون انسانی، جاده و خودرو دخیل هستند ولی علیرغم نقش برجسته عامل انسانی، لازم است عوامل دیگر نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و نقایص لازم برطرف شود.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه پلیس در شهرستان البرز، افزود: حضور پلیس دلسوزانه و مناسب است و البته این عزیزان تلاش می کنند تا با انجام تکالیف قانونی خویش پاسخگوی عملکردشان باشند و ما همه شاهد تلاش شبانه روزی پلیس هستیم.

محمودخانی خاطرنشان کرد: در اجرای برخی نقایص نیازمند بودجه و اعتبار هستیم که لازم است پیگیری های لازم انجام شود ولی نباید برای انجام خط کشی و تعمیر و نصب چراغ چشمک زن بهانه ای آورده شود.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی را از خودمان شروع کنیم، دستگاه های مختلف دولتی در شهرستان فعال هستند ولی نمی توان شاهد بود که مسئولان در جلسات از اجرای قانون سخن بگویند ولی خودروی آنها دارای خلافی عدیده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام کرد: پلیس موظف است استعلام تخلفات خودروهای دولتی و شخصی مسئولان دولتی را اخذ و بررسی لازم صورت بگیرد، نمی شود من به عنوان مسئول در جلسه از قانون و قانون مداری صحبت کنم ولی در عرصه عمل خود رعایت مقررات را نکنم.

وی تأکید کرد: حتی مأموران پلیس توجه داشته باشند در صورت عبور خودروهای دولتی و غیردولتی متخلف که سرنشین یا راننده آن خود را وابسته به نهاد یا دستگاهی معرفی می کند، ملزم به اِعمال قانون هستند و در صورت لازم می توانند از طریق دادستانی از حمایت های قانونی برخوردار شوند.

وی توضیح داد: درخواست ما از پلیس راهور و راه این است که با تخلفات کارکنان و مسئولان دولتی با خودرو دولتی و یا شخصی برخورد قانونی شود و اغماضی در این زمینه صورت نگیرد، حتی خودروهای دستگاه قضایی نیز نباید مورد اغماض قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ادامه داد: از پلیس راهور می خواهیم تا تخلفات وسائل نقلیه عمومی را مورد بررسی قرار دهد تا رعایت و پایبندی به قوانین را در عرصه های مختلف شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه های فرهنگی و اصحاب فرهنگ با استفاده از ظرفیت های خود در این زمینه وارد شوند و برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی تلاش کنند.

محمودخانی یادآورشد: جلسات فعلی باید استمرار داشته باشد تا شاهد کاهش تصادفات و فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار