رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش سطح اراضی کشاورزی و باغی به سامانه های نوین آبیاری باعث ایجاد جهشی بزرگ در بخش کشاورزی می شود.
کد خبر: ۴۷۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 12 August 2017
علی اکبر متقی فرد در جلسه سامانه های نوین آبیاری که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان در سال گذشته برای اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به سامانه های نوین آبیاری اقدامات خوبی انجام شده که با اجرای این مهم در سال ۹۶؛ جهش خوبی برای توسعه بخش کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان سهم ویژه ای در نظر گرفته شده که استاندار محترم قزوین نیز درخواست تجهیز ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین ابیاری را مطرح کردند که وزارت متبوع قول مساعد در این زمینه داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : سهم وزارت متبوع برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان ۱۰ هزار و ۳۰ هکتار بوده که قول مساعد داده شده در صورت اجرای آن؛ این میزان افزایش یابد.

به گفته ی وی؛ برای اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین ابیاری در استان ۱۶۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۵۸ و نیم میلیارد تومان آن دریافت شده است.

متقی فرد یاد آور شد: در جهت مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری؛ تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: همچنین  ۱۶ هزار و ۶۷۱ هکتار طرح   با پیشرفت فیزیکی  ۱۶ تا ۴۰ درصد و ۴ هزار و ۶۰۹ هکتار بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

به گفته ی وی؛ ۲۰ هزار و ۵۰ هکتار طرح نیز  دست مطالعه و طراحی برای  اجرای سامانه های نوین ابیاری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار