معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: بحران کم‌آبی جدی است و تنها راه نجات اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است که نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی باید برای جذب اعتبارات بیشتر در این زمینه تلاش کنند
کد خبر: ۴۷۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 13 August 2017
منوچهر حبیبی صبح امروز در نشست ساماندهی اجرای آبیاری‌های نوین استان که در دفتر این معاونت برگزار شد اظهار داشت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی نجات دهنده بخش کشاورزی در بحران کم آبی است که توجه به این امر ضروری است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد: طرح آبیاری تحت فشار با سفر دولت یازدهم به استان قزوین کلید خورده و یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های سفر روحانی به این استان است.

وی افزود: تصمیم گرفته شده است که تا پایان سال جاری 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش نوین صورت بگیرد و تاکنون بخشی از این طرح عملی و اجرا شده و قسمتی از آن در دست اقدام و در حال تکمیل پرونده و بررسی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: بخش دیگری از اجرای طرح آبیاری تحت فشار هنوز انجام نشده که بخش قابل اجرا در این طرح برابر یک هزار و 480 هکتار در حال اجرا، 2 هزار و 967 هکتار و آماده معرفی و معادل 8 هزار و 621 هکتار است.

حبیبی گفت: استان قزوین بستر مناسبی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری دارد و هدف‌گذاری خوبی در این راستا انجام شده که با تعامل، هماهنگی و همکاری جهاد کشاورزی و استانداری باید اجرا شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: نظارت بر اجرای این طرح باید دقیق و مناسب باشد تا مطابق استاندارد انجام شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

حبیبی اظهار داشت: در اجرای این طرح‌ها اغماض واقعا کار پسندیده‌ای نیست از مرحله تولید لوله تا اجرا باید نظارت جدی صورت گیرد تا ضمن کاهش هزینه‌ها طرح با کیفیت انجام شود.

وی تاکید کرد: سرعت عمل در انجام گار با توجه به محدودیت زمان لازم است تا خواسته‌های مردم اجرایی شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: برای اجرای طرح سامانه نوین آبیاری روحیه تعاون و همکاری بین بهره‌برداران و جهاد کشاورزی بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور بوده، مکلف هستیم این مصوبات را جامع عمل بپوشانیم و برای اجرای این مصوبات تامین اعتبار کنیم تا طرح با سرعت عمل بیشتری انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار