امام جمعه قزوین گفت: مقابله با مستکبران و گروه‌های تکفیری توفیقی از جانب خداوند است که این توفیق نصیب مدافعان حرم شده که از این لطف الهی باید بهره‌گیری کرده و در راه خداوند جان‌فشانی کنند.
کد خبر: ۴۷۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 16 August 2017
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در دیدار با مدافعان حرم استان قزوین ضمن تبریک و تسلیت شهید مدافع حرم محسن حججی اظهار داشت: شهید محسن حججی مصداق واقعه کربلا در عصر کنونی بود چراکه همچون امام حسین(ع) در آستانه حج مظلومانه به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: شهید حججی ادامه دهنده امام حسین(ع) و یاران باوفای او بود چراکه با اقتدار و صلابت و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) اسیر و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مقابله با مستکبران و گروه‌های تکفیری توفیقی از جانب خداوند بوده که این توفیق نصیب مدافعان حرم شده و از این لطف الهی باید بهره‌گیری کرده و در راه خداوند جان‌فشانی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن بر اهمیت اجابت فرمان الهی تاکید کرده و می‌فرماید شهدا همان کسانی هستند که دعوت خدا و رسول را فرمانبری کرده‌اند و این افراد همواره زنده هستند.

عابدینی ادامه داد: خداوند در آیات مختلفی از قرآن کریم بر تفاوت 2 دسته از افراد که نشسته و کسانی که در مسیر جهاد گام برمی‌دارند تاکید کرده و می‌فرماید این 2 گروه از افراد در جایگاه یکسانی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن شهدا زنده بوده و در نزد خداوند روزی دارند و خداوند در این زمینه می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند را مرده گمان نکنید.

امام جمعه قزوین گفت: معصومان و اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت زینب(س) با انجام اقدامات اثرگذار و بیان علل مهاجرت، پیام ولایت و انسانیت پایه‌های اعتقادی و ولایت‌مداری مردم را مستحکم‌تر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: براساس خطبه 27 نهج‌البلاغه جهاد دری از درهای بهشت بوده که به روی بندگان خاص خداوند گشوده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار